סגירת תיק מחוסר אשמה

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

במדינת ישראל בלבד, מדי יום, מאות אם לא אלפי אנשים מוצאים את עצמם בחקירה משטרתית בגין חשד לביצוע עבירה פלילית. אולם בפועל, רק עבור אחוז קטן מהם מוגש בסופו של דבר כתב אישום. במידה ונחקרתם תחת אזהרה במשטרה והוחלט שלא להגיש נגדכם כתב אישום, הרי זה אומר על סגירת תיק מחוסר אשמה על בסיס מאחת משלוש העילות הבאות:

 

מחוסר בראיות

מחוסר בראיות – מחסור בראיות בתיק הנדרשות כדי לבסס הרשאה מעבר לספק סביר.

 

חוסר עניין לציבור

מה שאומר שהנסיבות בתיק אינן מצדיקות העמדה לדין.

 

היעדר אשמה פלילית

מקרים בהם אין אף בדל של ראיה הקושרת את החשוד לביצוע עבירה, מה שלא מאפשר לייחס לו אשמה.

 

ההבדל בין העילות לסגירת תיק פלילי

חשוב לציין, כי חוסר עניין לציבור או מחסור בראיות יכולים להוביל לסגירת תיק פלילי שנפתח כנגדכם,  אולם למרות זאת, עדיין אתם מחזיקים ברישום משטרתי.

 

ההשפעה על העתיד

הרישום המשטרתי עלול להשפיע על עתידכם המקצועי ואף על השתקפותכם בעיני החברה. לעומת זאת, בעת סגירת תיק מחוסר אשמה פלילית, התיק הפלילי נמחק כלא היה ממחשבי המשטרה, ואינו מותיר שום רישום כנגדכם. מומלץ לבדוק את רישום הגיליון הפלילי, מה שמכונה בציבור “תעודת יושר”, על מנת לוודא את מחיקת הרישום.

 

האם ניתן לשנות את עילתו של סגירת תיק משטרתי?

כאמור, חקירה משטרתית באזהרה מובילה לפתיחתו של תיק פלילי, במידה ותיק זה עדיין אינו נסגר היות והוא ממתין לבירור דין, ובמידה כי מצדכם עולה הטענה, כי אין כל בסיס לחשדות שהועלו נגדכם, אזי שאפשר לפנות לקצין החקירות או לרשות התובעת בבקשה לסגור את התיק שנפתח מחוסר אשמה פלילית בעזרתו המקצועית של עורך דין פלילי.

 

בקשה לשינוי עילת סגירת התיק

במידה והתיק נסגר בגין חוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, מה שהותיר רישום פלילי, לאחר 45 ימים מיום סגירת התיק בפועל ובמידה ונשלחה הודעה בדבר סגירתו, ניתן להגיש בקשה לשינוי עילת סגירת התיק. על פי רוב, הבקשה תתקבל אם וכאשר אין ראיות המקשרות את העבירה לבעל התיק או לחלופין, אם נמצאו ראיות חדשות שיכולות לשפוך אור על הפרשה.

 

ליווי של עורך דין פלילי

במידה והנכם מעוניינים להוביל לסגירת תיק פלילי מחוסר אשמה פלילית, או לשנות את עילתו של תיק שנסגר על מנת למחוק רישום פלילי, שעלול לפגוע בעתידכם המקצועי באופן משמעותי, מוטב כי תשכרו את שירותיו של עורך דין פלילי מקצועי.

 

לסיכום

עורך דין פלילי אלון ארז, בעל ניסיון רב בתחום הפלילים, ניסיון אשר יכול לשפר באופן משמעותי את אחוזי ההצלחה של בקשה לסגירת תיק פלילי מחוסר אשמה פלילית. פנייה לעורך דין אלון ארז תעזור לכם להבין את מצבכם המשפטי טוב יותר, וכן את דרכי הפעולה הרלוונטיות למקרה שלכם באופן אישי.

על מנת להגיש בקשה לסגירת תיק פלילי מחוסר אשמה פלילית צרו קשר עוד היום, 24 שעות ביממה וזכו למענה זמין, מלא ומקצועי.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »