זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס

בני נוער אשר נמצאים לפני הגיוס לא פעם מוצאים את עצמם מעורבים במה שהם חשבו למעשה שטות או שובבות נעורים אולם מבחינת החוק, הרי שמדובר בדבר עבירה ובגינה נפתח להם תיק פלילי והשאלה שעולה היא האם ניתן לבצע מחיקת רישום פלילי לפני הגיוס?

פתיחת תיק פלילי

פתיחת תיק פלילי מובילה לרישום פלילי (גם במידה והתיק נסגר) אשר סופו להכתים את שמם וכן אף עלול למנוע מהם להתקדם מבחינה מקצועית בעתיד, היות ומופיע באזכורי המשטרה. אולם לכל אותם אלו שמעדו לפני הגיוס וצברו לרעתם רישום פלילי, הנה בשורה חיובית – יש מה לעשות בנידון בעת השירות בצבא. הגשת בקשה למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס.

תרומה למדינה עד כדי סיכון חיים יכולה לבטל רישום פלילי!

קיים הסכם בין שר הביטחון לשר המשפטים, לפיו לשר המשפטים יש שיקול דעת להמליץ בפני נשיא המדינה, על קיצור תקופת ההתיישנות ו/או המחיקה של רישום פלילי, של מי שעבר על החוק לפני שהתגייס.

על כן, חיילים המשרתים בצבא ההגנה לישראל למעשה מקיימים את חובתם למדינה. תרומה למדינה בשירות צה”ל הנה מאוד מוערכת היות ובפועל החיילים מסכנים את חייהם בעת ביצוע פעילות מבצעית, כל שכן חייהם נמצאים בסכנה על בסיס יומיומי מתוקף היותם חיילים בשירות קבע או סדיר אשר חשופים למפגעים שונים.

לכן על פי הוראת קבע אכ”א 33/03/05 – נוהל המלצת צה”ל למתן חנינה לבעלי עבר פלילי, צריכים להוקיר לחיילים על תרומתם הנעלה, גם אם בעברם יש רישום פלילי ובמידה והם מילאו את חובתם ללא עוררין.

אי לכך, חיילים שביצעו עבירה טרם הגיוס ולהם רישום פלילי, ששירתו שירות של 18 חודשים לפחות ובקשה למחיקת עבר פלילי הוגשה בין שלושה לשישה חודשים בטרם שחרורם, הינם רשאים לעמוד בפני ועדה צבאית למחיקת עבר פלילי (“ועדת קצין חינוך ראשי”.

מעוניינים לעמוד בפני וועדה למחיקת רישום פלילי בעת השירות? אלו התנאים

על מנת למחוק רישום פלילי שבוצע טרם הגיוס לצבא, על החייל להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס או בתקופה של עד כחצי שנה לפני השחרור למפקד שלו או לגורמי הת”ש ביחידתו ובמקביל לשלוח את בקשתו ללשכת נשיא המדינה.

במידה ושירותו התנהל באופן תקין הוא יובא בפני הוועדה למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס והיא תדון בעניינו ואם ימצא כי הוא עומד בכל הקריטריונים של הוראת קבע אכ”א 33/03/05 אזי שבסמכותה של הוועדה להמליץ לנשיא המדינה למחוק את הרישום הפלילי או לחלופין, לקצר את תקופת התיישנות רישום פלילי.

ומהם הקריטריונים שנקבעו על פי הוראת קבע אכ”א 33/03/05?

  • העבירות בעבורן יש רישום פלילי בוצעו לפני הגיוס.
  • הבקשה תוגש כשישה חודשים לפני יום השחרור.
  • על החייל לשרת שירות חובה של שמונה עשר חודשים לפחות.
  • טרם גיוסו היה החייל לכל היותר בן 23.
  • שירותו של החייל היה תקין ואין לו הרשעות מבית דין צבאי.
  • החייל לא הורשע בבית דין אזרחי בתקופת השירות.
  • החייל לא צבר יותר מ – 6 הרשאות בבית דין משמעתי ולא יותר מ – 14 ימי נפקדות במהלך השירות.
  • החייל לא נידון ליותר מ- 35 ימים במחבוש בשנתיים הראשונות לשירותו הצבאי וללא יותר מ- 7 ימים בשנתו השלישית.

יודגש, כי גם במידה וחייל עומד בכל הקריטריונים לעיל, עדיין לנשיא המדינה יש הסמכות שלא לקבל את המלצת הוועדה או את המלצת שר המשפטים למחיקת רישום פלילי לפני הגיוס.

מדוע חשוב כל כך להסתייע בעורך דין פלילי מומחה?

עורך דין צבאי בעל אישורים סנגוריים של בית המשפט העליון מכיר את כללי המשפט הצבאי ולו ניסיון רב בייצוג חיילים המואשמים בעבירות פליליות ומעוניינים במחיקת רישום פלילי לפני הגיוס. בזכות ניסיונו הרב, ביכולתו להמליץ לכם על דרכי הפעולה המתאימות ולעזור לכם במחיקת הרישום הפלילי מהתקופה של לפני הגיוס ביתר קלות.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: