עצות נבחרות לנחקר במשטרה

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

כל חקירה רק מעצם הגדרתה היא מעמד מלחיץ ואף מפחיד אשר יכול לחרוץ גורלות, להשפיע על העתיד ולקבוע האם יוגש נגדכם כתב אישום. כשכל כך הרבה מוטל על הכף, אין זה מפתיע כי נחקרים רבים אינם יודעים כיצד לפעול ומה הדרך בה עליהם לנהוג במהלך חקירה. לכן על מנת להקל על התהליך עד כמה שניתן, עורך דין אלון ארז נותן כמה עצות נבחרות לנחקר במשטרה.

 

לרשותך עומדת זכות השתיקה – כדאי להשתמש בה

נחקרים רבים תוהים כיצד לנצל את השמירה על זכות השתיקה ואם בכלל כדאי לעשות זאת בפועל. הסיבה לכך היא פשוטה, רבים חושבים ששתיקה דינה כהודאה ואם הם לא ישתפו פעולה עם החוקרים אזי שאי שיתוף הפעולה יפעל לרעתם וישמש כסוג של עדות שפוגעת בחפותם. אולם בפועל זכות השתיקה נועדה על מנת למנוע מנחקרים אשר שרויים תחת לחץ רב למסור מידע שעלול להפליל אותם.

לכן, גם אם לא ביצעתם את דבר העבירה אל תנדבו מידע לפני שפגשתם עורך דין. יחד עם זאת במידה והתשובה שלכם מספקת לכם אליבי או שיכולה להסיר את החשד מכם באופן מידי, מוטב כי תשתפו פעולה עם החוקרים. אך עדיין עובדה זו אינה סותרת את הצורך בקבלת ייעוץ משפטי.

למאמר “איך מתכוננים נפשית לחקירה משפטית” לחצו כאן >>>

 

ייצוג של עורך דין פלילי

חשוב לזכור שהאינטרס של החוקרים הוא להוציא מכם הודאה ולסגור כמה שיותר מהר את התיק ולשם כך הם ישתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותם. לעומת זאת, עורך דין פלילי מומחה ישרת קודם כל את האינטרסים שלכם ויפעל לקדם אותם באופן אישי.

ברגע שנלקחים לחקירה לפני שמתבצע ייעוץ לפני חקירה במשטרה וללא קבלת ייעוץ משפטי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך, בעוד שייעוץ משפטי יכול לחלץ אתכם בטרם עת מהסתבכות לא רצויה.

 

דע את הזכויות שלך – הן קיימות בשבילך

גם אם אתם נחקרים תחת אזהרה עדיין יש לכם זכויות יסוד בסיסיות ועליכם להכיר אותן על מנת לדרוש אותן מהחוקרים. כך למשל אסור לאיים עליכם במהלך החקירה וכן אסור לענות אתכם או להפעיל עליכם לחץ נפשי רק לשם קבלת תשובה או הודאה.

כמו כן, מומלץ כי תקפידו לקרוא את ההצהרה שמולאה כל ידי החוקר לפני שאתם חותמים עליה ולוודא כי אכן היא כוללת את העדות שנתתם לפרטי פרטים.

 

אוזניים לכותל – אל תנדב מידע לזרים

חשוב לציין כי לחוקרים שיטות חקירה מתקדמות ואמצעים רבים ולכן עליכם להיזהר שלא לפתח שיחות חולין או חברויות אמת בתחנת המשטרה או בתא המעצר, ובטח שלא לספק מידע בכל הנוגע למקרה שבגינו אתם נחקרים לזרים היות ולעיתים השוטרים מציבים מדובבים שתפקידם לא אחר מאשר להפליל אתכם.

כמו כן, עליכם להיות מודעים לעובדה כי יכול מאוד להיות שמרגע כניסתכם לתחנת המשטרה צופים בכם ומאזינים לכם. לכן בכל רגע נתון במהלך החקירה ומחוצה לה מוטב כי תשקלו מילים ומעשים.

 

לקבלת עוד עצות בנוגע לשאלה – כיצד יש להתנהג בחקירת משטרה? אתם מוזמנים לפנות אל משרדינו ולקבל הכוונה שתעזור לכם להבין טוב יותר את ההליך המשפטי ולהגיע לחקירה כמה שיותר מוכנים.

לייעוץ צרו קשר איתי קשר או התקשרו עוד היום!

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »