עורך דין עבירות מין

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

בשנים האחרונות, ובעיקר בעקבות תנועת Me Too והמודעות הרבה לנושא, והרבה יותר מבעבר, אנו שומעים על לא מעט מקרים של עבירות מיניות, המוגדרות על פי החוק כעבירות חמורות מסוגים שונים. כמו: אונס, מעשים מגונים, מעשי סדום, ומעשה אינוס, קיום יחסי מין בין מטופל למטפל, בעילה אסור בהסכמה, עבירות מין בתוך המשפחה, הטרדות מיניות מגונות ועוד.

עבירות אלו מוזכרות בחוק העונשין בפרק י’ סימן ה’, תחת הכותרת “עבירות מין” והן מצדיקות עונש חמור, הנקבע בהתאם לאופי העבירה עצמה. עורך דין עבירות מין הוא הכתובת לפנות אליה במקרים כאלה והדרך המקצועית והנכונה להתנהל על מנת להתמודד עם אותו מקרה בהצלחה.

מה תפקידו של עורך דין עבירות מין?

עד לפני שנים לא רבות, מעשים מסוימים לא פורשו כלל כעבירות מיניות, וכיום מקבלים כותרת אחרת ומוגדרים כעבירת מין לכל דבר. בכל שנה מצטברות לא מעט תלונות העוסקות בכך, מה שדורש, מצידו של עורך הדין, התמחות נקודתית בנושא והכרות עם הסוגיות המשפטיות הקשורות לכך.

הכרת החוקים באופן מדוקדק, היכרות עם הפסיקות המעודכנות והרלוונטיות ביותר, המגדירות את העבירות עצמן (מהי עבירת מין) ובעיקר את היכולת לפעול נכון במצב מורכב ורגיש כל כך, את כל אלה ועוד יכול להציע כיום עורך דין עבירות מין, המתמחה בתחום. עורך דין עבירות מין יכול לייצג הן את המואשם בביצוע אותה עבירה וכן את הנפגעות עצמן או את הנפגעים, הקורבנות שחוו את ההטרדה.

מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה, שכן התנהלות נכונה מצידו היא הדרך היחידה, לרוב, למימוש מלוא זכויותיו של הלקוח, הנעזר בשירותיו (בין אם הצד המואשם בפגיעה ובין אם הצד הנפגע) והקפדה יתרה על בניית אסטרטגיית פעולה התואמת את המקרה.

בחירה נכונה של עורך דין עבירות מין היא זו שתבטיח את אותו חיבור מקצועי שחשוב כל כך, את ההבנה הנדרשת למקרה ואת ההתייחסות הנאותה למכלול שלם של נתונים, הקשורים לאירוע, כולל אופיו של הלקוח, תנאי המשפחה, עבודה ועוד.

תיקים משפטיים העוסקים במקרים של עבירות מיניות הם תיקים מורכבים, כאמור, שאין בהם הזדמנות שניה. מסיבה זו חשוב מאוד לדעת מי אותו גורם מקצועי, עורך דין עבירות מין, שעומד לצידו של הלקוח או הלקוחה וגם מאיזה שלב בתיק. חשוב מאד לפנות אל עורך דין פלילי מוביל עבור שירות זה כבר בשלבים ראשוניים, עוד לפני החקירה, שכן ייעוץ נכון ומהיר יכול למנוע הרשעה (כשמדובר בלקוח המואשם באותה עבירה).

באיזה שלב מומלץ לפנות לשירותיו של עו”ד לעבירות מין?

התשובה לכך חד משמעית: מוקדם ככל שניתן. מומלץ לפנות לשירותיו של עורך דין עבירות מין כמה שיותר מוקדם ולו כדי למנוע סיבוכים או מורכבויות לא רצויות. פגישה מוקדמת עם עורך דין המתמחה בתחום זה, ועוד לפני כל הליך שצפוי לצאת לדרך, היא חשובה וקריטית מאוד.

מעבר לאותן הנחיות שיקבל הלקוח מעורך הדין, הוא יוכל להבין טוב יותר את מצבו, יידע אילו הליכים משפטיים הוא צפוי לעבור ופרטים נוספים שחשובים מאד במקרים כאלה. כמובן שעורך הדין, בהיותו בעל מקצוע מנוסה ועם ידע רב מאד בתחום עבירות המין, יוכל לספק את המענה המקצועי הנכון וגם הרגיש ביותר ולגלות את אותה אמפטיה שחשובה לא פחות גם לבני משפחתו של הנאשם בעבירות המין או החשוד עצמו.

עורך דין עבירות מין

במה מתמחה עורך דין עבירות מין והאם מדובר בעבירות פליליות?

עורך דין עבירות מין מתמקד בעת עבודתו במקרים הקשורים לעבירות מיניות מכל הסוגים. עורך דין הטרדה מינית בקיא מאד בסוגיות המשפטיות הקשורות לתחום ומכיר תיקים רבים שאף הגיעו לכותרות. הכרות שכזו מאפשרת לו לספק ללקוח את המענה המשפטי המתאים ולבחור את האסטרטגיה המשפטית הנכונה שתעזור ללקוח להתמודד עם המקרה.

באשר לשאלה הפלילית – עבירות המין נכנסו לתודעה של כולנו בעיקר בשנים האחרונות, וזאת תודות למלחמותיהם של ארגוני נשים רבים, שטענו כי התייחסותה של מערכת החוק והמשפט בישראל, ולמעשה בעולם כולו, איננה מספקת.

פגיעות מיניות, ומכל סוג, בין אם מדובר בגבר ובין אם באישה, יכולות להיות עבירות קשות פחות או קשות מאד. כאשר מדובר בעבירות קשות פחות הכוונה היא לרוב עבירות מהתחום המילולי, ואילו תחת הכותרת “קשות” נכנסות עבירות כמו מעשי אונס, מעשי סדום ועוד.

בשל הביקורת הציבורית הקשורה לנושא, נוטות כיום רשויות החוק להחמיר עם מבצעי עבירות המין ולעיתים עבירות שאנשים לא ראו בהן עניין לתלונה, מקבלות ביטוי. במסגרת תפקידו של עורך דין עבירות מין עליו לטפל בתיקים של עברייני מין, הקשורים הן לעבירות “קלות” והן לכבדות/קשות ולנסות להפריך את כל החשדות כלפי אותם נאשמים או חשודים.

במקרים מסוימים עליו גם להגיע לעסקת טיעון על מנת להקל על העונש ולצמצם כמה שניתן את ההשלכות הצפויות למקרה.

מדוע טיפול במקרים של עבירות מין הוא מורכב מאד משפטית?

עבירות מין, כאמור, הן קשת רחבה מאד של עבירות ויכולות להיות גם בדרגות חומרה שונות. מעצם היותן כאלו, יש בהן הרבה יותר מהנסתר על הגלוי, שכן בדרך כלל הן מתבצעות בחדרי חדרים וללא עדים. מסיבה זו חשוב מאד להיעזר ולהתייעץ בעורך דין עבירות מין המתמחה בתחום ולו כדי להתנהל משפטית נכון ולהימנע מקשיים עתידיים. ברוב המקרים אין ראיות חיצוניות וגם אין עדויות נוספות, מעבר לאלו של הקורבן.

למעשה, רק שני אנשים, אותם אלה המעורבים בפרשה, יודעים את האמת לאמיתה. המורכבות הגדולה עוד יותר קשורה בעובדה כי אותו קורבן, שעבר טראומה לכאורה, יכול להציג נתונים פיזיולוגיים שונים, המהווים גורם השפעה משמעותי על החלטתו של בית המשפט, כאשר נתונים אלה יכולים להיות רבים ומגוונים, כמו מצבו הנפשי, טון הדיבור שלו, האופן שבו הוא מדבר, שפת הגוף ואפילו ממצאי ד.נ.א.

אותן פגיעות פיזיות וממצאים שמוצגים לבית המשפט הם אלה שקובעים את מידת החומרה של אותה עבירת מין ואת הענישה עצמה. עקב מורכבות זו מומלץ לעבור את התהליך עם עורך דין עבירות מין מנוסה שידע לסייע בנושא.

באילו סוגי עבירות מין מדובר ומה ההבדל ביניהן?

עבירות מין נחשבות, כפי שציינו מעלה, למורכבות מאד ולעיתים הרבה יותר מעבירות אחרות. יש סוגים רבים של עבירות מין, כפי שמזכיר זאת החוק במדינת ישראל, הנבדלים אלה מאלה בפרמטרים שונים.

סוג אחד, למשל, של עבירת מין הוא עבירת אונס (הוא מוזכר בסעיף 345 לחוק העונשין). עבירה זו הינה כפיית יחסי מין שלא בהסכמה או בהסכמה שהושגה תוך ניצול או מרמה. גם בעילת נערה, שטרם מלאו לה 14 תחשב כעבירת אונס, גם אם נעשתה בהסכמה ומרצונה החופשי.

העונש המרבי על עבירה שכזו הוא 20 שנות מאסר בפועל בנסיבות מחמירות (אינוס קטין או קטינה שטרם מלאו להם 14 שנה), או 16 שנות מאסר בפועל במקרה של עבירת אונס בנסיבות שאינן מחמירות. סוג נוסף של עבירת מין הוא בעילה אסורה בהסכמה. עבירה זו מוזכרת בסעיף 346 לחוק העונשין והיא מתייחסת בעיקר למקרים של בעילת קטינה שמלאו לה 14 אך היא מתחת לגיל 16 . העונש במקרים כאלה הוא מאסר בפועל של עד 5 שנים.

מעשה סדום, המוזכר בסעיף 347, מוגדר בחוק כהחדרה של איבר מאיברי הגוף או החדרה של חפץ לפי הטבעת של אדם או לפיו של אדם. העונש המרבי על ביצוע מעשה סדום בהסכמה בקטינה שבין גילאי 14-16 , הוא 5 שנות מאסר בפועל, אולם מעשה סדום בנסיבות אינוס, למשל החדרה של איבר לפי הטבעת בכפייה, ייחשב כמעשה אינוס לכל דבר והעונש על כך יהיה זהה לעונשו של הנאשם באונס.

מעשה מגונה הוא סוג נוסף של עבירת מין והוא מוזכר בסעיף 348. מעשה זה, שלא כמו מעשים אחרים, מוגדר כמעשה הנעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני. מכיוון שקשה יותר לתת למעשה שכזה הגדרה מדויקת, ניתן לפרש אותו על פי אמות מידה אובייקטיביות של האדם הממוצע, כך שייחשב כמעשה לא הוגן, לא צנוע וגם לא מוסרי. העונש המרבי למעשה מגונה הוא 10 שנות מאסר בפועל.

עורכי דין עבירות מין

סוג נוסף, שגם אותו חשוב להזכיר קשור לנושא עבירות מין במשפחה. עבירות מין אלו נחשבות לחמורות ביותר והן מעוגנות בסעיף 351 בחוק העונשין.

ישנם 4 סוגי עבירות מין בתוך המשפחה: עבירות אונס ו/או מעשה סדום שבוצעה על ידי בן משפחה בבן משפחה שהוא קטין. העונש המרבי על כך הוא עד 20 שנות מאסר. במקרה כזה מומלץ לפנות אל עורך דין אלימות במשפחה שמתמחה בתחום.

עבירת בעילה היא עבירה נוספת, וכאן מדובר בביצוע מעשה סדום בבן משפחה בגילאי 14 עד 21, כאשר העונש המרבי על כך הוא עד 16 שנות מאסר בפועל. מעשים מגונים בקטין הם עבירת מין נוספת בתוך המשפחה והכוונה בה לעבירת מעשה מגונה בחסר ישע, המצוי תחת אחריותו והשגחתו של מבצע העבירה.

העונש במקרים כאלו הוא בין 10 ל-15 שנות מאסר והסוג הרביעי הוא מעשים מגונים בקטין על ידי אחד מבני המשפחה. העונש המרבי במקרים כאלה הוא עד 4 שנות מאסר בפועל.

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין עבירות מין?

קבלת שירות מקצועי של עורך דין עבירות מין, וכבר בשלבים מוקדמים כאמור, הוא קריטי להצלחתו של הטיפול במקרה ולו בשל מעורבותם, כיום, של מרכזים שונים לנפגעות תקיפה מינית. מרכזים אלה מלווים את הקורבן לאורכו של כל ההליך, מה שיוצר מצב משפטי ייחודי בעולם הפלילי.

במצב זה נדרש הסניגור, אותו עורך דין עבירות מין המגן על הנאשם, להתמודד תוך כדי ניהול ההוכחות בבית המשפט, הן עם התובע מטעם פרקליטות בית המשפט והן עם הסניגור המלווה את אותו הקורבן מטעם המרכז לנפגעי עבירות אלו, וגם עם התקשורת שתמיד תעדיף את גירסת הקורבן ותיתין לה במה.

לצד כל אלה, קורבן עבירות מין, יזכה פעמים רבות למידת רחמים גבוהה יותר בהשוואה לקורבנות של עבירות פליליות אחרות, ולכן אדם שנאשם בביצוע עבירה שכזו צפוי להתמודד עם לא מעט קושי, בעודו עומד מול בית המשפט ומנסה להגן על עצמו. אם לא יעשה זאת נכון הוא עשוי לעורר את חמתו של בית המשפט וכאן בדיוק נכנס לתמונה אותו עורך דין מקצועי ומנוסה שיידע לעשות זאת בצורה הנכונה.

אילו שירותים מציע עורך דין עבירות מין וכיצד מתבצע הליווי המשפטי שלו?

עורך דין עבירות מין יכול להיכנס לתמונה בכל אחד משלבי החקירה הפלילית, החל משלב המעצר הראשוני ובשלבי החקירה השונים הבאים אחר כך ועד לשלב הקריטי של הגשת כתב האישום וכן ייצוגו של המואשם מול בית המשפט.

במסגרת שירותיו של עורך הדין יזכה הלקוח בקבלת סיוע משפטי בעת המעצר הראשוני, בייעוץ והכוונה לקראת הליכי החקירה הפלילית, בליווי משפטי לצרכי הגשת בקשה לאיסור פרסום של החשוד או הנחקר בביצוע עבירות מין וכן לליווי משפטי לאורך כל שלבי הדיונים המשפטיים עד לסיומו של ההליך.

מדוע כדאי להיעזר בעו”ד אלון ארז?

זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי במרכז, המתמחה בעבירות מין? מקצועיות, יחס אנושי ומכבד וגם ניסיון בתחום הם פרמטרים שחשובים לכם?

עורך הדין אלון ארז הוא הכתובת הנכונה לפנות אליה. עו”ד ארז, חבר בלשכת עורכי הדין מאז שנת 2008, מביא אתו ניסיון של שנים בתחום עבירות המין והכרות רבה מאד עם כל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לנושא.

שאלות ותשובות בנושא עורך דין עבירות מין

עורך דין עבירות מין הוא עורך דין פלילי בעל ניסיון ומומחיות מיוחדת בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות מין. ישנה חשיבות מיוחדת בתחום עבירות המין, כי הייצוג יהיה בידי עורך דין שהוא בקיא בחוק ובפסיקה הרלבנטית לעבירות אלו, משום המורכבות של התחום. משרדי ייצג עד היום במספר רב של תיקי עבירות מין עם הצלחות מאוד גדולות ומרשימות. לעיון בהצלחות אלו אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ההצלחות הגדולות אצלי באתר. 

נושא חוק התיישנות בעבירות מין הוא מורכב מאוד וחלים בנושא זה חוקי התיישנות שונים מאוד בהשוואה לעבירות פליליות אחרות. למשל, באם מדובר בעבירת מין בקטין על ידי מי שהיה בן משפחה בוגר ואחראי על הקטין, אזי תקופת ההתיישנות תחל רק בהגיע אותו נפגע לגיל 28. זאת, בשונה מההתיישנות “הרגילה”. לכן, קמה חשיבות להתייעץ עם עורך דין פלילי בעל מומחיות ספציפית בעבירות מין על מנת לדעת מתי חלה התיישנות על מעשה מסויים ומתי לא.

שאלת כדאיות החתימה על הסדר מותנה משתנה מתיק לתיק. זהו תפקידו של העורך דין המומחה בעבירות מין לנתח את הראיות הקיימות בתיק, ולאחר מכן את סיכוייו של הלקוח להוכיח את חפותו בבית המשפט. רק אם לאחר בחינות אלו, עורך הדין מסיק, כי האופציה הטובה ביותר עבור לקוחו היא חתימה על הסדר מותנה, אזי רצוי ללכת באפיק זה. יש לזכור, כי להסדר מותנה יש צד חיובי ביותר, בכך שהוא אינו גורם לרישום פלילי. עוד בנושא ההליך של הסדר מותנה תוכלו למצוא באתר שלי.

הוכחת יחסי מין בהסכמה מחייבים ייצוג של עורך דין פלילי עם ניסיון נרחב בעבירות מין במקרים של תלונות שווא על הטרדה מינית. לעיתים ניתן להוכיח יחסי מין בהסכמה רק לאחר חקירתה של המתלוננת שטענה כי יחסי המין היו בכפייה. לעיתים, ניתן לשכנע את המשטרה והפרקליטות כי יחסי המין היו בהסכמה באמצעות בדיקת פוליגרף או לאחר עימות עם המתלוננת. בכל תיק, עורך הדין צריך לדעת אילו פעולות יסייעו לו לשכנע, כי לקוחו קיים יחסי מין עם המתלוננת בהסכמה מלאה שלה. לייעוץ ראשוני, התקשרו עכשיו 050-736-8203 או צרו קשר דרך האתר.

לקבלת ייעוץ בנושא עבירות מין, התקשרו עוד היום
עורך דין פלילי עבירות מין אלון ארז זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »