זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

מה ההבדל בין עריקות לנפקדות?

עורך דין לענייני צבא הוא תפקיד חשוב עד לאין שיעור. מעטים יודעים כי בבית הדין הצבאי, אין מקום לייצוג משפטי על ידי עורך דין שאינו עורך דין צבאי ולא הוסמך לכך. בין הנושאים הרבים שעורך דין לענייני צבא מטפל בהם, אלו נושאי הנפקדות והעריקות. במאמר זה נעסוק בנושאים אלו. עריקה על פי החוק הצבאי, היא העדר מהשירות הצבאי בכוונה שלא לחזור לשירות בצבא. בנוסף החוק קובע כי חייל שנעדר ממקום בו הוא אמור להיות, עובר עבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות ודינו עונש של שלוש שנות מאסר. העבירות הללו ייחודיות לצבא ואין להן מקבילות בדין אזרחי. חשוב לדעת כי הצבא מבדיל בין רמות החומרה של ההיעדרות מהצבא. בכל מקרה בו נעדרתם או נפקדתם, פנו אל עורך דין אלון ארז, המשמש כעורך דין צבאי ובקיא בכל הנושא.

הטיפול של עורך דין לענייני צבא

נפקדות היא היעדרות מהצבא לתקופה של עד 21 יום. גם תחום זה מתחלק לשניים, נפקדות עד לגבול של 24 שעות ונפקדות של למעלה מ 24 שעות. עריקות כאמור זו היעדרות של למעלה מ 21 יום מהצבא. הטיפול והעונשים בכל אחד מהנושאים הוא שונה בתכלית השינוי. לדוגמא נפקדות קלה תיחשב להיעדרות של עד 24 שעות, לא תהיה לה השפעה על אורך השירות, מי שיטפל בחייל זו היחידה אליה הוא שייך, והוא ייענש באופן קל יחסית לאחר שיעלה לדין משמעתי ביחידה. נפקדות של בין 24 שעות ל 21 יום, לא תיחשב כנוכחות והחייל יאלץ להשלים את ימי ההיעדרות בהמשך. החייל יישפט בדין משמעתי ביחידה, ויתכן כי יזכה לעונש מאסר הכל תלוי הנסיבות. במידה ונעדר מעל 21 יום כעריק, החייל יאלץ להשלים את ימי ההיעדרות בשירות, כמו כן הוא יטופל על ידי מדור עריקים של המשטרה הצבאית. באם זו היעדרות ראשונה עבורו והיא עד 100 יום הוא יטופל בדין משמעתי באם מדובר בהיעדרות שנייה או שנעדר מעל ל 100 יום יוגש כנגד החייל כתב אישום פלילי בבית דין צבאי.

ייעוץ משפטי חובה

בכל מקרה שהועלה בכתבה, בין אם אתם נפקדים או עריקים, דעו שיש סיבות מקלות ועל מנת להצליח איתן חובה לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני צבא, המומחה בתחום ובעל ניסיון. פנו עוד היום אל עו”ד אלון ארז, מומחה בתחומו לכל ענייני הדין הצבאי ומוסמך לייצג בהם.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: