זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

עורך דין עבירות אלימות

מדי שנה נפתחים בישראל כ-130,000 תיקים המוגדרים לפי חוק העונשין כעבירות בהן נעשה שימוש באלימות כפי שהוגדר בחוק. מבין כמות המקרים העצומה, במקרים רבים מדובר באנשים נורמטיביים הלוקחים חלק חיובי בחברה הישראלית, אשר נקלעו לסיטואציה מורכבת. לכן, חשוב שמרגע שאדם נחשד בפעולה מסוג זה, כי הוא יצטייד בעורך דין פלילי המתמחה בעבירות אלימות ובעל ניסיון רב בהם.

זאת משום שכפי שנפרט במאמר זה, לעורך הדין יש חשיבות בכל שלבי ההליך, החל משלב החקירה המשטרתית ועד להכרעת המקרה על ידי בית המשפט.

תחומי מומחיותו של עורך דין עבירות אלימות

עורך דין לעבירות אלימות צריך להיות בראש ובראשונה עורך דין פלילי, בעל ניסיון עשיר בייצוג נאשמים, אשר בקיא ברזי המשפט הפלילי ובסדרי הדין שלו. זאת מאחר ולעיתים קרובות ידיעת הזכויות ואופן ניהול תקין של התיק הם הכלים החשובים ביותר לזיכויו של נאשם.

עורך הדין יוכל לסייע לו בניהול החקירה, לוודא שלא פוגעים בזכויותיו במהלכה וכן לעמוד על כך למול בתי המשפט כאשר נעשית פגיעה מסוג זה.

בנוסף לכך, חשוב כי יהיה לאותו עורך דין ניסיון ובקיאות בתחומי העבירה בה מואשם אותו אדם המחפש ייצוג וכן בעובדות המקרה הספציפי.

הוכחת רכיבי העבירה

מאחר ובמשפט הפלילי נדרש להוכיח את כל רכיבי העבירה הן אלו העובדתיים והן אלו הנפשיים, לכן עורך דין טוב יהיה בקיא הן ביסודות העבירה הדרושים להוכחה והן בנסיבות המקרה על מנת לאתר את נקודות החולשה שבתיק אשר אותן יהיה קושי להוכיח ובכך לסייע להחלשת התיק כנגד הנאשם.

ניסיונו של עורך הדין אינו מוגבל רק לתחומים משפטיים קלאסיים גרידא, אלא גם בהיכרות בהתנהלות עבודת המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט.

באמצעות היכרות זאת הוא יוכל להעריך לדוגמה, האם מדובר בשופט מחמיר שלא בטוח שכדאי לנהל מולו את התיק או דווקא כזה שהינו מקל באופן יחסי, האם אותם פרקליטים שאחראיים על התיק ניתנים להתגמשות במסגרת משא ומתן או שהם “תביעתיים” ומשכך אין טעם לשוחח איתם וכדומה.

עורך דין עבירות אלימות סיוע טרם תחילת ההליך בבית משפט

חשוב לדעת כי הליכים בתיקים פלילים של עבירות אלימות לעיתים קרובות נמשך שנים רבות, החל משלב החקירה הראשונית על ידי משטרת ישראל ועד לסיום ההליך בבית המשפט.

לכן תפקידו של עורך הדין אינו מוגבל לזיכויו של הנאשם בעבירה הנידונה אלא גם להקל ככל האפשר את תקופת הביניים הלא נעימה.

בעבירות אלימות, בהן האפשרות של מעצר לתקופה ממושכת ואף עד לתום ההליכים היא ממשית ומוחשית, ההבדל בין מעצר עד תום הליכים לבין מעצר בית חלקי המאפשר לנאשם להמשיך לעבוד ולנהל את שגרת חייו הינו משמעותי, ומתפקידו של עורך הדין לטפל בכך.

קביעת אופי התיק

בנוסף לכך, לעיתים קרובות האופי של התיק וחומרתו נקבעים עוד לפני שהצדדים נכנסו לבית המשפט. זאת מאחר שחומרת כתב האישום יכולה לעיתים קרובות להכתיב את התנהלות התיק בבית משפט.

לכן עורך הדין יוכל לסייע עוד טרם הגשת כתב האישום, באמצעות הצפת עובדות רלבנטיות וכן קיום דו שיח עם היחידה החוקרת והפרקליטות במטרה להחליף את החשדות הקיימים בחשדות קלים יותר, מאחר ונסיבות המקרה לא תואמות את חומרת העבירה שנחזה להתקיים בתחילת ההליך.

חשוב לדעת, כי הקלת העבירות בהן יואשם האדם אינו דבר אוטומטי, במקרים רבים אנשים נופלים “בין הכיסאות” משום ריבוי התיקים בפרקליטות או פשוט בגלל שהנאשם לא ידע שעובדות אלו רלבנטיות, ולכן ישנה חשיבות לשכור שירותיו של עורך הדין אשר יציף את העובדות הרלבנטיות וינווט את ההליך עוד בשלביו המוקדמים.

לא פחות חשוב מכך הוא, שהעורך דין, לעיתים קרובות, הוא היחיד בצידו של הנאשם אשר מחזיק בניסיון עם הליכים מסוג זה.

עורך דין בעל ניסיון

לכן, לעורך דין בעל ניסיון בתחומי המשפט הפלילי יש ידע חשוב ומועיל בנוגע לאופן ההתנהלות של הנאשם בתקופת החקירה והמשפט אשר יסייעו לא רק לניהול ההליך באופן מיטבי בעבור הנאשם אלא גם לנהל את “רעשי הרקע” מסביבו לו.

לעורך דין מסוג זה יש ניסיון באופן התנהלות ההליך גם מחוץ למסגרותיו המשפטיות וכך יוכל לייעץ באופן ההתנהלות למול התקשורת והקרובים לנאשם, דבר משמעותי וחשוב על מנת לא רק לסיים את ההליך המשפטי באופן מוצלח, אלא לצמצם את כמות הנזקים וההשלכות עימן יצטרך הנאשם להתמודד כתוצאה מאותן האשמות.

חשיבות עורך הדין בעת ניהול התיק בבית המשפט

לאחר החקירה ומרגע הגשת כתב האישום ותחילת ההליך בבית המשפט, תפקידו של עורך הדין הוא להיות בתפקיד “המבוגר האחראי”. כלומר,  מאחר והוא אחד הגורמים האובייקטיבים היחידים במסגרת ההליך אשר נמצאים לצידו של הנאשם הוא יוכל להעריך בכל רגע נתון מהם סיכוייו של הנאשם ולהציג בפניו תמונת מצב אמיתית בנוגע לאפשרויות השונות.

כך למשל ייתכן כי לאור התפתחות ההליך, עדיף לו להודות בעבירות מופחתות ולא לחכות למתן פסק דין לאור התפתחות ההליך והעובדות המצויות בו או לחלופין לשקף כי מרבית הסיכויים הינם לטובתו.

עורך דין עבירות אלימות בעל ניסיון בתחום

כפי שציינו, עורך הדין לעבירות אלימות, שהוא בעל ניסיון והצלחה בתחומים אלו, יודע כי עליו להיות בקיא בכל יסודות העבירה הרלבנטית ובמפגש שלה עם נסיבות המקרה הפרטניות.

בנוסף עליהם, עורך דין זה צריך להיות בקיא בהגנות האפשריות אשר יוכלו לסייע ללקוח שלו, כמו הגנה עצמית, הגנת הכורח וכדומה.

בכך, אם בנסיבות המקרה מתקיימות אחת מההגנות, עורך הדין יוכל לנמק מדוע המקרה צריך להיות מוחרג בהתאם לאמור בחוק ובכך לזכות או להפחית את חומרת העבירה והעונש שלצידה.

אשם או זכאי

גם לאחר מתן הכרעת הדין, במסגרתה נקבע האם הנאשם אשם או זכאי, לעורך הדין יש חשיבות מיוחדת. בייחוד הדברים אמורים, במדיה והנאשם הורשע ואז עורך הדין צריך לדאוג שהעונש יהיה נמוך ככל הניתן במסגרת קביעת גזר הדין.

בשלב זה, עורך הדין צריך להיות בקיא בחייו של הלקוח שלו ולהסביר מדוע יש להקל בעונשו משום נסיבות חיים הקשים, נסיבות המקרה אשר הובילו אותו לביצוע העבירה, אנשים אשר תלויים בו או לחלופין עברו הנורמטיבי טרם המקרה.

סיכום

לסיכום, כאשר אדם נחשד בביצוע עבירה אלימה, לה השלכות קשות, עליו לפעול מהר ככל האפשר לקבלת ייצוג של עורך דין אשר ילווה אותו בכל השלבים. לעורך הדין תפקיד משמעותי עוד בשלבי החקירה וטרם הגשת כתב האישום בהן יכול לדאוג להפחתת חומרת כתב האישום ומתן תנאים נוחים לנאשם ככל האפשר עד תום ההליך.

עורך דין בעל ניסיון בעבירות אלימות יוכל לסייע הן בשיקוף אובייקטיבי של מצבו של הנאשם למולו, וכן להפחתת חומרת כתב האישום, התנאים בהם הלקוח חי עד להכרעת התיק ולבסוף גם לחומרת הענישה במידה ואין הלקוח מזוכה.

זאת משום שעורך דין טוב במשפט הפלילי ובעבירות אלימות בפרט, מחזיק בידע משפטי בתחומים אלו וכן בניסיון רב הנוגע לאופן התנהלות ההליך בבתי המשפט בישראל וכן באירועים הסובבים אותו.

ככל שאתם זקוקים לעורך דין אשר יסייע לכם למול האשמות של עבירות אלימות, יש להצטייד בעורך דין בקיא בכך באופן מיידי.

עורך דין אלון ארז בעל ניסיון והצלחה רבה בתחומי המשפט הפלילי בכלל ועבירות אלימות בפרט, מבטיח ללקוחותיו זמינות לייעוץ וייצוג במסגרת ההליך באופן מיטבי עד להגעה לתוצאה האופטימלית בנסיבות המקרה.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: