פרסום תמונת עירום – עבירות הגנת הפרטיות והטרדה מינית

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

בשונה ממה שניתן לחשוב, פרסום תמונת עירום של מישהי, איננה מהווה רק פגיעה בפרטיות שלה, אלא גם מהווה עבירה של הטרדה מינית. לאור המקרים הרבים בשנים האחרונות, בייחוד לאור חדירתן של הרשתות החברתיות, המחוקק ובתי המשפט בעקבותיו, הגיעו למסקנה, כי על מנת להילחם בתופעה ולשרש אותה, חובה להגדיר פרסום תמונת עירום של מישהי לא רק כפגיעה בפרטיות שלה, אלא גם כהטרדה מינית שלה.

מדוע פרסום תמונת עירום מהווה פגיעה בפרטיות והטרדה מינית?

ישאל הקורא, מדוע יש לסווג פרסום תמונת עירום לא רק כפגיעה בפרטיות, אלא גם כהטרדה מינית. מדובר בשאלה מצוינת, כי הרי גם הרשעה של פרסום תמונת עירום היא עבירה מסוג פשע, שהעונש שלה הוא מעל חמש שנים. אז “במה הועילו חכמים בתקנתם”, בהוסיפם סעיף חוק, המגדיר את אותו מעשה גם כהטרדה מינית. נראה כי התשובה לכך נעוצה גם בעובדה, כי לאישום ובטח להרשעה בעבירה של הטרדה מינית, יש סטיגמה חזקה יותר, שאולי תגרום להרתעה רבה יותר על גברים ונשים כאחד, שלא לפרסם תמונות עירום של אחרים. וחשוב להדגיש, כי אין הבדל בין מקרה בו התמונה הגיעה אל החשוד או הנאשם בהסכמת הקורבן לבין מקרה בו הנאשם העתיק או העביר אליו את התמונה בניגוד להסכמתו של הקורבן. מבחינת החוק היבש, שניהן מבצעים את אותן עבירות, של פגיעה בפרטיות ושל הטרדה מינית. אולי לעניין העונש, עונשו של זה שקיבל בהסכמה את התמונה יהיה נמוך יותר, אך הוא יורשע באותם סעיפי אישום. על כן, גם אם הועברה אליכם תמונת עירום בהסכמה, או אם מישהו שיתף תמונת עירום מישהי בקבוצת וואטסאפ בה אתם חברים, אסור לכם להציג את התמונה של אחרים ובטח שלא להפיצה, וזאת כל עוד המצולמת לא נתנה הסכמתה לכך. תהיה הסיבה אשר תהיה, ואף ללא כוונת זדון, אלא מתוך משובת נעורים, הפצת או הצגת התמונה, אפילו לאדם אחד, עלולה לעלות לכם ביוקר.

מדוע מומלץ לפנות לעורך דין פלילי המייצג בעבירות של פגיעה בפרטיות והטרדה מינית?

עורך דין אלון ארז, שהינו מומחה של כל העבירות הפליליות, הוא בעל מומחיות גם בייצוג של חשודים ונאשמים, אשר הפיצו או הציגו תמונות עירום של נשים ללא הסכמתן. לאור מורכבותו של המקרה, וההשלכות שהוא עלול להוביל אליהן, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין ארז, במידה ואתם או קרוביכם חשודים או נאשמים בעבירות של פגיעה בפרטיות או בהטרדה מינית. לעורך דין יש ניסיון רב בתחום, והוא הוא יוכל לחלץ אתכם ללא נזק במקרים מסויימים, ולהקטין בתורה משמעותית את העונש שלכם במקרים אחרים. רק לאחרונה, עורך דין ארז הצליח להשיג עבור לקוחה שלו, שהפיצה תמונת עירום של חברה שלה לעבודה, שהגיעה אליה בהסכמת המצולמת, הסדר טיעון מקל.

 

 

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »