זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

אדם שהפר צו הרחקה זוכה מאישום

סכסוך שכנים עמוק ומר הגיע אל שערי בית המשפט. מדובר בשכן אשר הוציא נגד שכנו צו הרחקה. השכן שביקש את הצו טען כי שכנו הפר את הצו. במהלך המשפט לאחר שהמדינה הגישה כתב אישום, התברר כי השכן שהורחק הוא אב לילד הסובל משיתוק מוחין והשכן המתלונן הציק לבנו. בית המשפט טען כי מדובר בהתנהגות תמוהה מצד המתלונן והחליט לזכות את הנאשם.

המדובר הוא בזוג שכנים הנמצאים בסכסוך מר מזה שנים. מצד אחד ישנם זוג השכנים – המתלוננים ומהצד השני עומדים בני זוג שהם הורים לשני ילדים. בת ובן כבן 12 שסובל משיתוק מוחין. הילד אינו נמצא במסגרת חינוכית כזו או אחרת בשל מצבו המורכב והוא למעשה זה שעומד בבסיס הסכסוך.


רקע עובדתי

כשנתיים לפני שהם הגיעו אל שערי בית המשפט, התלונן השכן נגד שכנו – אבי הילד בפני בית המשפט בהרצליה והוא ביקש כי יוציאו נגדו צו הרחקה בגלל שהתנהלותו מהווה הטרדה מאיימת. באותו זמן הוחלט בבית המשפט לקבל את הבקשה בחלקה ונפסק כי השכן לא יתקרב אל המתלונן וכן לא יטריד אותו בכל דרך שהיא.

לאחר חודש או אף פחות מכך, על פי טענתו של המתלונן הפר השכן את צו ההרחקה. הוא טען כי השכן רדף אחריו וקילל אותו תוך כדי צעקות ברחובה של עיר. בעקבות זאת פנה המתלונן בתלונה אל המשטרה. המשטרה פתחה בחקירה ובעקבותיה הוחלט כי יש להגיש כתב אישום כנגד השכן אשר הפר את צו ההרחקה.
הנאשם לא הכחיש את העובדות המיוחסות לו אך הוא הסביר את המעשים שלו. על פי טענותיו,

השכן הבהיל את בנו הסובל משיתוק מוחין תוך כדי שהוא מסתתר מאחורי תיבות הדואר בבניין. על כן הוא פנה אליו וביקש ממנו בצורה הולמת ומכובדת כי לא יבהיל את בנו אך משהשכן לא התייחס לדבריו הוא החל לקלל אותו והדבר הידרדר למקרה המתואר בו הוא רץ אחריו ברחוב ואף צעק עליו. זאת בגלל שהוא התעלם ממנו ומהסבל של בנו.

הנאשם מצדו הוסיף וסיפר כי השכן מתנכל אליו ואל בני משפחתו לאורך כל שנות השכנות שלהם. כך לדוגמא הוא התלונן כי הוא חילק מכתבים בין כל דיירי הבניין אשר בו הוא ביקש לגייס את הדיירים נגד אותו שכן במאבק לסלק אותו ואת משפחתו מהמקום. מדובר בדירה אשר אותה קיבלה המשפחה במסגרת דיור ציבורי. הוא ציין כי באותם המכתבים אף השמיצו אותו ואת משפחתו בהאשמה על מעשים חמורים ועבריינים.

המתלונן אמר כי הוא בהחלט מסכים עם כל מה שנאמר באותם המכתבים אך הוא לא זה שהפיץ אותם. על פי טענתו הוא זה שניסה לעזוב את הדירה בבניין אך בגלל ההתנהגות של הנאשם הוא לא מצליח למכור את הדירה משום שכל קונה פוטנציאלי נרתע ממגורים בקרב שכנים כאלה.
לגבי הנושא של הפחדת הילד הסובל משיתוק מוחין, טען המתלונן כי הוא כלל אינו זוכר מקרה כזה.


דבר השופט

השופט קבע כי למעשה מדובר באירוע בודד מתוך שורה ארוכה של מעשים הנובעים בעקבות סכסוך ארוך שנים בין הצדדים וכי הפרת הצו על ידי הנאשם היא הפרה מינורית ממש והיא לא כללה תקיפה פיסית או איומים.

בדבר ההפחדה של הילד החולה, המתלונן לא הכחיש את הדברים והשופט ציין כי מדובר בהתנהגות תמוהה ולא ראויה.

לסיכום המליץ השופט כי על הצדדים לנהוג בנימוס ובדרך ארץ אחד כלפי השני וזאת בכדי להשכין שלום בבניין.

פנו לעורך דין אלון ארז

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »