זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

הימנעות מעבריינים והשקעה בגידול מריחואנה: עונשו – עבודת שירות

אלוף אומניות לחימה אשר פרש מעבודתו, שקע בעקבות הפרישה למשבר והחל להתמכר לעישונים. בפשיטה על ביתו נמצא כמעט קילו של מריחואנה. לאחר הפשיטה הוא הפסיק לעשן, התחיל לטפל בעצמו ואף השתקם. בעקבות כך החליט בית המשפט להטיל עליו עבודות שירות בלבד והוא נמנע מלפסול את רישיונו כפי שנהוג במקרים אחרים דומים לזה.

מעבדה לייצור מריחואנה התגלתה בביתו של אלוף אומנויות לחימה לשעבר. מדובר בשני אוהלים שחורים, במערכות קירור ייעודיות וכן באדמה ואדניות מפוח ומנורות. בבדיקה שערכה המשטרה נמצאו 19 שתילים במשקל כולל של כמעט 900 גרם כמו כן בגראס בתפזורת במשקל של 125 גרם.

הנאשם הודה מיד בחקירה הראשונה כי הוא אכן עוסק בגידול של הסם והוא הורשע בסמוך לכך בעבירות החזקה כמו גם גידול של סמים מסוכנים וכן החזקת סמים שלא לצריכה עצמית.

תסקיר שירות מבחן

לצורך קבלת תסקיר הוא נשלח אל שירות המבחן. התסקיר באופן כללי היה חיובי למדי אך שירות המבחן לא המליץ על ביטול ההרשעה היות והסברה הייתה כי דווקא הרשעה במקרה כזה עשויה להוות גורם מרתיע שיציב גבולות בפני הנאשם.

בתסקיר מתואר כי הנאשם הגיע למצבו זה בגלל המשבר אותו חווה לאחר שהוא פרש מתחרויות הלחימה. צוין אף בתסקיר כי הנאשם נמצא נקי מסמים בבדיקות שנערכו לו וכי הוא מגיע באופן עקבי לטיפולי הגמילה.

גידול מריחואנה: טיעונים לעונש

המדינה התעקשה כי יש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל וכי עליו להיות מאחורי סורג ובריח לתקופה של שנתיים לפחות. עוד טענה המדינה כי המחוקק תומך בענישה מחמירה כאשר מדובר במקרה כזה של גידול סמים בכמות כל כך גדולה ובגידול שיטתי. המדינה טענה כי הנאשם אינו מפנים באמת את היקף התמכרותו וכי במקרה זה יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני האינטרס האישי של הנאשם. המדינה דרשה אף לקנוס את הנאשם מעבר לעונש המאסר ואף לפסול את רישיון הנהיגה שלו.

מריחואנה

דבר הסנגוריה: הימנעות מקשרים בעלי אופי עברייני

עורך הדין לענייני סמים טען כי יש להקל על ענשו של הנאשם אשר לא רצה לקשור קשרים עם עבריינים ועל כן בחר לגדל בעצמו את הסם וכי הסמים נועדו למעשה לצורך שימוש אישי שלו. כמו כן ציין הסניגור כי לא מדובר בכמות גדולה של סם.

עוד ציין הסניגור כי הנאשם שיתף פעולה באופן מלא עם המשטרה וכי אין לנאשם דפוסים עבריינים. מדובר בעבירה ראשונה שלו וכי יש לאפשר לו להשתקם. הוא הזכיר גם את העובדה כי הנאשם כבר שהה משך שלושה חודשים בתנאים מגבילים. הסניגור אף ציין כי הנאשם מבקש להשתלב בעבודה במשרד החינוך בישראל ואף להשתלב בנבחרת ישראל. לאור זאת ביקש הנאשם לשקול את ביטול ההרשעה.

הסניגור בקש כי אם בכל זאת יבקש בית המשפט לקבוע כי יש להרשיע את הנאשם, הרי שהעונש יהיה קל יותר והוא ינוע בין של”צ – שירות לטובת הציבור עד לחודשים ספורים של עבודות שירות. הוא בקש כי זה לא יכלול פסילת הרישיון של הנאשם היות והוא כבר אינו מעשן סמים. הנאשם הוסיף גם כן כי הוא לוקח אחריות מלאה על מעשיו וכי הוא אינו מעשן עוד סמים.

סוף דבר

השופטת קבעה כי המדינה רואה בחומרה רבה את עבירות הסמים ולא משנה אם אלו עבירות קלות או קשות. היא החליטה כי בשל חומרת העבירות והמשקל הגבוה של הסמים, כי אי אפשר לבטל את ההרשעה וכי היא בוחרת לקבל את ההמלצה של שירות המבחן שלא לבטל את עונשו של הנאשם.

פנו לעורך דין אלון ארז

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »