הדייר מסרב להתפנות מהדירה שבבעלותכם – האם מדובר בעבירה פלילית?

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

במידה ונתקלתם בסיטואציה ובה דייר שמסרב להתפנות חשוב שתדעו כי מעבר לאי הנעימות והתסכול, יש לכם מה לעשות ועליכם להכיר את החוק ואיך להתנהל במצב זה. פינוי שוכר שלא מוכן לפנות את הדירה בדרך כלל כרוך בהרבה כעסים וחוסר הבנה הדדית אך לפני הכל חשוב שתדעו כי מדובר בעבירה פלילית לכל דבר. עם זאת, השאלה העיקרית היא כיצד ניתן להימנע ממצב שכזה מלכתחילה?

האם דייר שלא מתפנה מהדירה מבצע עבירה פלילית?

דייר שמסרב להתפנות נחשב למשיג גבול ועל כן הוא מבצע עבירה פלילית. נהוג לחשוב כי לפנות למשטרה זו הדרך הכי יעילה ופרקטית אך מסתבר כי המשטרה כלל לא תתערב בנושא. חשוב לוודא כבר בשלב הראשוני, בעת משא ומתן על השכרת הנכס – כי השוכר הינו אדם הוגן ואמין. לעיתים, מתגלה כי השוכר טיפוס מפוקפק שרימה אתכם ופינויו אינו פשוט כפי שחשבתם. במידה והדייר אינו מפנה את הנכס במועד שנקבע בחוזה הוא ייחשב למשיג גבול ופניה למשטרה איננה מספיקה מכיוון שהיא לא תתערב. מה שעליכם לעשות זה לפתוח בהליך משפטי-אזרחי כנגד הדייר השוכר.

כיצד ניתן להימנע ממצב בו דייר אינו מסכים להתפנות?

עשויה להיות סכנה ממשית בהשכרת דירה לאנשים שאנו לא מכירים ולא סומכים עליהם. קרו מקרים רבים בהם דיירים סירבו להתפנות כשתם החוזה או בעקבות נזק שגרמו לדירה או בשל הפרת החוזה. לכן, רצוי לערוך בדיקות מקיפה אודות הדיירים שלכם עוד בטרם הם נכנסים לגור בדירה.

כבר בהתחלה כשאתם חושבים להשכיר את דירתכם ומגיעים אנשים להתעניין בה, מומלץ לערוך בדיקה אודותיהם. באמצעות מספר תעודת הזהות של השוכר העתידי תוכלו לבדוק מספר דברים כמו : האם החשבון שלו מוגבל והוא חסר אמצעים וכדומה. כמו כן, זכותכם לבקש מהדייר העתידי תעודת יושר או כל הוכחה אחרת כי הוא ללא עבר פלילי. תוכלו לדרוש גם לראות תלוש שכר על מנת לוודא כי יש באפשרותו לעמוד בתשלומי השכירות. אפשרות נוספת היא החתמת ערבים (אנשים שישלמו במקום הדייר במידה והוא לא ישלם את שכר הדירה). רצוי במועד חתימת החוזה לקבל ערבות בנקאית בגובה כמה חודשי שכירות או לדרוש צ’ק בטחון שחתום על ידי השוכר או הערבים.

איזה עורך דין יכול לעזור לי במקרה של השגת גבול?

כמעט כל עורך דין יוכל לייצג אתכם בבית המשפט אך הדגש הוא על ייצוג מקצועי שיוביל להכרעה חיובית בעבורכם. לכן, מומלץ לשכור את שירותיו של עו”ד המטפל בתביעות מקרקעין ונדל”ן משום שהוא מכיר היטב את התחום, מיומן ומנוסה בהתמודדות עם מצבים מסוג זה. הפניה לעורך דין העוסק בתחום הנדל”ן והמקרקעין יכולה לקדם אתכם בהליך המשפטי, תפקידו של עו”ד הוא לייצג אתכם, לייעץ ולנהל את התהליך באופן מקצועי ונבון.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »