מאסר על תנאי לאדם שהורשע במספר עבירות סמים

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

מדובר בצעיר בן 21 אשר עסק במכירת סם מסוג חשיש מגיל 17. הוא הורשע בכמה וכמה עבירות סמים אך הוא בכל זאת קיבל הזדמנות להוכיח כי הוא חוזר בו והוא זונח את דרך הפשע.

אדם צעיר בן 21 הורשע בבית משפט השלום בכפר סבא ונגזרו עליו מאסרים על תנאי וכן פסילה על תנאי כמו כן הוטל עליו קנס על סך 3,500 ₪.

הצעיר החל בסחר בסמים כאשר הוא היה בן 17. במסגרת הסדר שמכונה ”ניקוי שולחן”  הוא הורשע בשורה של עבירות אשר כוללות החזקת סמים, אספקת סמים וכן הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. השופט החליט לאפשר לנאשם להוכיח כי הוא התבגר ולמעשה כבר זנח את דרך הפשע. הוא העניק לו הזדמנות חד פעמית לשם כך, זאת מתוך התחשבות בנסיבות החיים הקשות של הנער במהלך אותה התקופה אשר בה עבר על העבירות המדוברות. כמו כן התחשב השופט בגילו הצעיר של הנער בעת ביצוע העבירות הללו.

למעשה היו נגד אותו צעיר ארבעה תיקים פליליים אשר עמדו נגדו בגין עבירות אשר אותן הוא ביצע במהלך השנים שבין 2016 ועד ל – 2018.

התיק הראשון – בתיק הראשון יוחסו לצעיר שלושה אישומים שונים הכוללים אספקה של סם מסוג חשיש במחיר של 70-80 ₪. כמו גם אחזקת חשיש ברשותו במשקל של 14.55 גרם כמו כן הוא החזיק ברשותו ציוד אשר נועד לצורך טחינת הקנאביס.

התיק השני – בתיק השני הוגש נגדו כתב אישום בגין החזקת חשיש במשקל של 0.78 גרם לצורך צריכה עצמית.

התיק השלישי – בתיק השלישי הוא הואשם בכך כי הוא ניסה להימלט משוטר אשר הגיע לבצע חיפושים בביתו כאשר הוא השליך כמות של כמאה גרם חשיש שהיה מחולק לשקיות.

התיק הרביעי – בתיק הרביעי הורשע הנער בגין הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, החזקה של קנאביס במשקל של 1.50 גרם כמו גם הפרת מעצר בית.

בעקבות התסקירים הללו בקשה המדינה לגזור על הנאשם תשעה חודשי מאסר שיבוצעו בעבודות שירות, תשלום קנס, מאסר על תנאי וכן פסילת רישיון בפועל ועל תנאי.

הזדמנות חד פעמית למאסר על תנאי

בכל זאת החליט השופט לאור בקשת הסנגוריה, להימנע מהטלת העונש של ביצוע עבודות שירות ולמעשה להעניק לנאשם הזדמנות נוספת אחת יחידה אשר בה הוא יוכיח לבית המשפט כי כעת משבגר וחלפו שלוש שנים מעת ביצוע הפשע הוא זנח את הדרך הקלוקלת והוא התחיל פרק חדש בחייו.

השופט אף התחשב בכך כי מדובר היה בכמויות סם קטנות כמו כן הוא התחשב במרחק הזמן מעת ביצוע הפשע ועד למתן פסק הדין. הוא אף התרשם מהחרטה של הצעיר כמו גם ההודאה של הנאשם וכן הוא התחשב בנסיבות החיים הקשות של הנער באותה התקופה אשר אלו הובילו אותו לביצוע עבירות מן הסוג הזה.

השופט אף ציין כי הנער הוצא מבית הוריו בגיל 16 על ידי שירותי הרווחה היות ואימו חולת הסכיזופרניה התעללה בו. הוא נחשף באותה תקופה לעבירות פליליות שונות ולשימוש בסמים מסוג קנאביס אצל אביו. הוא גם סבל מבעיות חברתיות קשות כמו גם מבעיות כלכליות מורכבות. כל אלו הובילו אותו לביצוע העבירות הפליליות היות והוא התחבר לנוער שוליים.

השופט הוסיף כי הנאשם עמל לשקם את חייו והיות שכך אין טעם לפגוע במאמצים אותם הוא משקיע להשתלב במעגל חיים תקין ובשילוב בשוק העבודה.

לאור זאת, בעזרת ליווי של עורך דין עבירות סמים מנוסה נקבע מאסר על תנאי ופסילה על תנאי בלבד לתקופה של 3 שנים.

פנו לעורך דין אלון ארז

 

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »