זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

עבירת סחר בבני אדם

סחר בבני אדם זו תופעה אשר קיימת משחר ההיסטוריה. היות ומדובר בתופעה פסולה, כדי למגר אותה קבע המחוקק עונשים כבדים לעבריינים אשר יכולים להגיע עד לכדי 20 שנות מאסר בפועל. מהם היסודות של תופעה זו? ומה כוללות העבירות? הכל על התופעה ומרכיביה.

עבירת סחר בבני אדם – התופעה

עבירת זו היא אומנם תופעה פסולה אולם היא נפוצה במדינות רבות ברחבי העולם כולו, גם בישראל של שנת 2017. על פי רוב כוללת התופעה גיוס, העברה, מתן מחסה או קבלה של אנשים למטרת ניצולם על ידי שימוש בכוח, כפייה, איום, הונאה, רמייה או אמצעים לא כשרים אחרים.

חוק איסור סחר בבני אדם

בשנת 2006 תוקן חוק איסור סחר בבני אדם, בשל הצורך להרחיב את המקרים עליהם עבירה זו חלה. יתרה מכך העונשים עבור מבצעי עבירות אלו הוחמרו ונוספו אל החוק הוראות ונהלי אכיפה חדשים.

רמות שונות של עבירת סחר בבני אדם

כיום עבירות סחר של בני אדם מאגדות תחתיהן מקרים נוספים מלבד סחר נשים לזנות, לרבות העברת אנשים לצורך ניצולם עבור סחר באיברים, עבדות, עבודות כפייה, פונדקאות, פורנוגרפיה וביצוע עבירות מין.

העונשים האפשריים בגין העבירה

העונש המקסימלי על עבירת סחר נע בין 16 ל-20 שנים תוך שהמחוקק מבדיל בין סחר בבני אדם בגירים לבין סחר בקטינים. כמו כן בשל האמונה כי מדובר בתופעה חמורה אותה יש למגר ואף לבער מן העולם, קבע המחוקק כי כל אדם שמורשע בסחר בנשים או בני אדם בכללי יהיה חייב לרצות לפחות רבע מהעונש המקסימלי, ובמספרים: 4-5 שנים בהתאמה.

החמרת הענישה

ההחמרה בענישה הצליחה לצמצם את התופעה בישראל, שעד לפני מספר שנים נחשבה לאחת המדינות הנוחות יחסית לביצוע עבירות מסוג אלו על פי הדוח של משרד החוץ האמריקאי.

היות ומדובר בתופעה נרחבת אשר חולשת על מדינות רבות בעולם וכנגזר מאופייה, אינה כוללת אשרות, תיעוד או רישום, לא ניתן להגדיר במדויק כיצד היא באה לכדי ביטוי או מהו ההיקף שלה.

הרשעת עבריינים

יתרה מכך עובדה זו גם מקשה על מיגורה כליל. יש לציין כי ניתן להרשיע עבריינים גם כאשר הפעולות שננקטו מצדם מובילות למסקנה שקיים פוטנציאל להתממשותה של עבירה מסוג זה וגם במקרים בהם לא נתקבלה תמורה בעבור פעולותיו של הסוחר או המתווך. כלומר גם כאשר הפעולה לא נשאה תוצאה או לא הוצאה לפועל במלואה, העבריין יחויב לשאת באחריות על מעשיו ולרצות עונש בהתאם.

מתי הזמן לפנות לעורך דין מקצועי ומה תפקידו?

בין אם זומנת לחקירה בחשד לביצוע עבירת סחר ובין אם הוגש נגדך כתב אישום, מוטב לפנות במהרה לעורך דין המתמחה בתחום. עורך דין פלילי מוביל ומקצועי יוכל לסייע לך להתמודד טוב יותר עם ההליך הפלילי הן במהלך החקירה המשטרית והן על ידי ייעוץ וייצוג בבית המשפט. כמו כן עורך דין מקצועי ישמור וייצג את האינטרסים שלך על הצד הטוב ביותר ויספק מעטפת של פתרונות בהתאמה אישית למקרה שלך.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: