זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

התמודדות עם סחיטה באיומים

כל אדם עשוי לפגוש את עצמו מול מנגנוני לחץ שכאשר אלו מופעלים נגדו הרי שהוא עשוי למצוא את עצמו מול חרדות ופחדים שהוא אינו מסוגל להתמודד מולם עד שאלו האחראים להפעלת המנגנון, ינצלו את הדבר לטובות האישיות שלהם.

מנגנון לסחיטה באיומים

המנגנון פועל באופן כזה כאשר מדובר במניפולציה אכזרית מאוד המופעלת על אדם בודד, על משפחה או על קבוצת אנשים מסוימת כאשר המטרה היא להשיג ולקבל מהם רווח כלשהו.

העבירה של סחיטה באיומים היא אחת העבירות החמורות ביחס לעבירות פליליות אחרות. היות ומקרים מהסוג הזה אינם נדירים במדינת ישראל והם חוזרים על עצמם שוב ושוב הרי שרק טבעי הוא כי המחוקק עושה כל מה שרק ביכולתו על מנת להרתיע וכך לגרום כי אנשים יחדלו מלהתנהג בצורה כזו.

על פי חוק העונשין מדובר בעבירה פלילית לכל דבר וענין כאשר המטרה כאמור היא לגרום לאדם לעשות פעולה כלשהי או לחילופין להימנע מביצוע פעולה כלשהי, כאשר הכול כמובן בהתאם לרצונו של ה’סוחט’.

איך מתבצעות העבירות הללו?

ישנן דרכים רבות ושונות אשר באמצעותן עשויות העבירות הללו להתרחש. זה יכול להיות גם באמצעות דיבור ישיר בעל פה וגם על ידי מכתב כתוב. כיום כאשר התקשורת הדיגיטלית מפותחת כל כך הרי שהסחיטה עשויה להתרחש גם באמצעים אלו.

יש כאלה אשר יבצעו את האיום על ידי פגיעה ברכושו של ה אדם, פגיעה בחירותו או אפילו בגופו של האדם. גם כאשר האיום אינו ממומש בפועל וגם אם האיום לא הוביל לתוצאות אותם ביקש הסוחט, חשוב לדעת כי מדובר עדיין בעבירה של סחיטה.

סחיטה באיומים

מה העונש על סחיטה באיומים?

מבחינת הענישה אנחנו יכולים גם כן להבין את חומרת העבירה. מדובר בענישה שעשויה לנוע בין שבע לתשע שנות מאסר במקרים של עבירות מסוג זה.

מהי ההגדרה שמגדירה את המקרים הללו של סחיטה באיומים?

כאן יש לנו שורה ארוכה של עבירות שונות.

  • פגיעה בפרנסה – כאשר האיום הוא פגיעה בפרנסתו של המאויים.
  • פגיעה בצנעת הפרט – אם האיום הוא פגיעה בצנעה של הקורבן כאשר הסוחט מאיים כי הוא יפרסם דברים מסוימים על הקורבן או לחילופין הוא לא יפרסם דברים שחשובים לו. פרסום על מקרים מסוימים שאירעו לקורבן או מקרים אשר הקורבן קשור אליהם איכשהו.

למעשה כל המעשים הללו נועדו על מנת להוביל את האדם המאוים שיבצע מעשים אשר הוא אינו מעוניין לבצע אותם מרצונו החופשי. בכל המקרים הללו העבירה היא עבירה של סחיטה באיומים.

ההבדל בין איום לבין סחיטה באיומים –

ישנן הגדרות שונות לעבירה של איומים לעבירה של סחיטה באיומים. התביעה היא זו שאמורה להחליט בכל מקרה על מה מדובר ובהתאם לכך היא תחליט איזה כתב אישום יש להגיש.

כמובן שהעבירה עצמה היא זו שתקבע במה באת מדובר.

יש מכנה משותף בין שני סוגי העבירות כאשר שני העבירות נועדו למעשה להפחיד את ה’סחוט’ או את המאוים. אך בעוד שמטרתו של האיום הוא רק על מנת להפחיד, הרי שהמטרה של סחיטה היא לא רק הפחדה אלא גם לגרום לו לבצע או למנוע ממנו לבצע פעולה כלשהי בניגוד לרצון החופשי שלו.

בכל מקרה, הדבר הנכון ביותר בכל מקרה כזה היא פנייה אל עורך דין פלילי. העצה הזו נכונה גם עבור הנסחט אך גם עבור מי שנחשד כסוחט באיומים.

עו”ד מהתחום הפלילי ידע לייעץ וללוות בצורה מקצועית ויעיל לאורך כל התהליך.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: