זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

עבירת הסגת גבול

הסגת גבול מוגדרת ככניסה לנכסים של אדם ללא הסכמתו. כניסה לביתו של אדם או למכוניתו ואפילו ישיבה על אופניו או אופנועו מבלי שהוא הסכים לכך מהווים הסגת גבול ופגיעה בזכויות הקניין של בעל הנכס. גם הישארות בנכס של אדם, שהסכים לכניסה הראשונית, לאחר שאותו אדם ביקש שתעזוב, מהווה הסגת גבול.

 

הסגת גבול כעבירה פלילית

יחד עם זאת לא כל הסגת גבול מהווה עבירה פלילית. עבירת הסגת גבול קבועה בסעיף 447 לחוק העונשין, התשל”ז-1977. על פי חוק העונשין בכדי שהסגת גבול תחשב לעבירה פלילית עליה להיעשות במטרה להפחיד את המחזיק בנכס, להעליבו או להקניט אותו או בכדי לעבור עבירה.

העונש הצפוי למי שמורשע בעבירת הסגת גבול הינו עד שנתיים מאסר. במידה והסגת הגבול בוצעה כאשר המסיג נשא נשק קר או חם העונש יהיה עד ארבע שנות מאסר.

 

בעלים של הנכס או מחזיק בנכס

נקודה חשובה בכל הנוגע לעבירת הסגת הגבול הינה שההסכמה לכניסה לנכס היא לאו דווקא של הבעלים אלא של מי שמחזיק בנכס. כלומר אם אדם מתגורר בדירה שכורה, כניסה לדירה ללא הסכמתו תהווה הסגת גבול למרות שהוא אינו הבעלים של הדירה אלא רק המחזיק בדירה. החוק קובע שאפילו החזקה זמנית או ארעית מספיקה.

 

גם במקרים הקטנים

כך אם אדם נוהג ברכב שאינו שלו אשר השאילו למספר שעות, כניסה לרכב ללא אישורו מהווה הסגת גבול.

 

תנאי העבירה

כאמור, בכדי שהסגת גבול תהווה עבירה פלילית עליה להתבצע במטרה להפחיד את המחזיק בנכס, להעליבו או להקניט אותו או בכדי לעבור עבירה. בכדי שהעבירה תתגבש אין חובה שאכן המחזיק הופחד, הועלב או הוקנט, או שבוצעה העבירה הפלילית שלמטרת ביצועה הוסג הגבול, אלא צריך להוכיח שמסיג הגבול התכוון להפחיד, להקניט או לבצע עבירה.

כוונה כזאת ניתן ללמוד גם על ידי הוכחה בהסתברות גבוהה, כי מסיג הגבול ידע שבעצם מעשה הסגת הגבול על ידו, הוא יפחיד, יקניט או יבצע עבירה אחרת.

הסגת גבול

מה נחשב להסגת גבול?

מעבר למקרים הברורים של כניסה לא מותרת לנכס ישנם מצבים נוספים שיכולים להיכנס תחת ההגדרה של הסגת גבול: הכנסת יד מבעד לחלון, בעיטה חזקה בדלת הכניסה ואף צלצול בלתי פוסק בפעמון הכניסה או דפיקה בלתי פוסקת על הדלת. כמובן שישנם מצבים אפורים שלא ניתן להכריע באופן חד וברור אם הם מהווים הסגת גבול.

 

ניסה לחדר של שותף לדירה ללא אישורו

לדוגמא כניסה לחדר של שותף לדירה ללא אישורו, או כניסה לדירה בבעלותך שאתה משכיר לאדם אחר ללא אישורו ושלא בהתאם לתנאי חוזה השכירות. במקרים מסוג זה עולה חשיבותו של ייצוג משפטי מקצועי.

 

ייצוג משפטי

במידה ואתם נחשדים או מואשמים בביצוע הסגת גבול יש לפנות לעורך דין פלילי המכיר את העבירה לצורך ייצוג וייעוץ משפטי. כאמור, הרשעה בעבירה זו עלולה להוביל לעונש מאסר ועל כן חשוב ביותר שלא לוותר על הייצוג המשפטי החל משלב החקירה המשטרתית ועד לתום המשפט.

כך, תוכלו להבטיח שמירה על זכויותיכם ולהגדיל את הסיכוי שתזוכו או לא תעמדו כלל למשפט פלילי.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: