תמונות העירום של הסלבס

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

אלא אם כן אתם חיים באי מבודד לחלוטין מכל אמצעי תקשורת או חיבור לאינטרנט, הרי שלא יכולתם להימנע מהפרסום הרועש והגועש ברשת ביממה האחרונה, בדבר הפצת תמונות עירום של סלבריטאיות, מהמוכרות ביותר בעולם, בשלל תנוחות וזוויות, שלא משאירות לגברברי העולם שום מקום לדמיון. בין שאר הסלבריטאיות שפניהן וגופן העירום נחשפו בתמונות שהופצו, ניתן למצוא את קייט אפטון, ג’ניפר לורנס וכו’. בורסת השמות כללה גם את שמה של כוכבת, שמוכרת בביצה הקטנה שלנו, אך בשלב זה אין הוכחה חותכת לכך, שאכן נכון הדבר.

בהתאם לפרסומים בתקשורת, התמונות החושפניות הודלפו והופצו ברשת האינטרנט, ככל הנראה ולכאורה בלבד, בעקבות דליפה שארעה ב – cloud של חברת ענק תקשורתית ידועה. הדליפה אפשרה להאקרים מתוחכמים יותר או פחות, לגנוב את התמונות ולהפיצם לכל דכפין, לשמחתם של מרבית גברי העולם. מרגע ההדלפה לרשת, לא חלף יותר מדי זמן עד שהתמונות הגיעו לכל רשת תקשורתית בעולם ולכל אתר רכילותי מוביל בעולם.

בהקשר זה עולה השאלה, האם מעבר למי שגנב את התמונות האישיות והחושפניות שכמובן חשוף לכתב אישום פלילי, מה גורלו של מי, שרק נכנס לאחד מהאתרים שפרסמו ללא רתע את התמונות החושפניות. או של זה או זאת, שאולי אף הרשו לעצמם לעשות לייק או לשתף את התמונות החושפניות בפייסבוק ולהוריד אותן למחשב האישי שלהם. האם גם הם חשופים לכתב אישום פלילי?

חוק הגנת הפרטיות

לדעתי, העבירה העיקרית ואולי היחידה שניתן להעלות על הדעת, לייחוס לאותם אלה שביצעו את הפעולות המנויות בפסקה הקודמת, היא בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, קרי עבירה של פגיעה בפרטיות.

לטעמי, לא ייתכן שהנשים המפורסמות והנחשקות, אשר מקבלות עבור כל צילום שלהן עשרות ומאות אלפי דולרים, ואשר גופן העירום מוצג לחלון ראוות העולם ביממה האחרונה, שיערו לעצמן שהתמונות שלהן ייחשפו לעיני כל. יתר על כן, לא ייתכן שהן נתנו הסכמתן לכך, שתמונותיהן תופצנה לציבור הרחב. בטח מבלי לקבל על כך הרבה מאד כסף.

בהתאם לפרשנות שניתנה בפסיקה בארץ, במקרים בהם הועמדו לדין אנשים, אשר שיתפו אחרים, לאו דווקא ברשתות חברתיות, בתמונות חושפניות של נשים, שלא נתנו הסכמתן לכך, הוחלט שבמקרים מסויימים הם יימצאו אשמים בדין. מעבר לכך, הוחלט שבמקרים מסויימים, בהם היו מעורבים קטינים, גם אלו אשר רק הורידו את התמונות למחשבם האישי, יהיו חשופים לכתב אישום פלילי.

מי צריך לחשוש מכתב אישום?

אם כן, מה יעלה בגורלם של אלפי אנשים בארץ, שבחרו לשתף אחרים בתמונות החושפניות מתוך להט הרגע, מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של כך, או של אלו שבחרו לשתף את התמונות בפייסבוק, בין אם בכדי לשמח את חבריהם ובין אם מכל סיבה אחרת.

לצערי, אין תשובה משפטית ברורה בנושא. מדובר בנושא שתמיד מקדים את הפסיקה והאכיפה בארץ. לכן, עדיף לדעתי להיות בצד הבטוח של רק מי שצופה מהצד בתמונות ולא בצד של מי שבוחר להפיץ הלאה את התמונות או אף של מי שבוחר להעלות את התמונות לפייסבוק האישי שלו או למחשב האישי שלו.

פנו לעורך דין אלון ארז

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »
הפקעת עבודות שירות

חוק העונשין שונה לאחרונה במידה משמעותית ובמסגרתו מוענקת סמכות לנציב שירות בתי הסוהר או לקצין שהוסמך על ידו לשם כך, להפסיק עבודות שירות לאדם אשר

קרא עוד »