זמין 24 שעות ביממה
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חיפוש…

עורך דין סמים

נושא עבירות הסמים בישראל מוסדר בחוק שנקרא פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל”ג-1973. הפקודה מפרטת מהם החומרים המוגדרים כסמים על פי החוק הישראלי (קנאביס – גראס ומריחואנה, חשיש, קוקאין, אופיום, LSD, הרואין, מתאדון, ועוד תרכובות כימיות שונות המשמשות לייצור סמים) ואת העבירות הנוגעות לשימוש בסמים: ייצור וגידול, החזקה ושימוש, אספקה, סחר והדחת קטינים לסמים מסוכנים.

מתי פונים לעורך דין סמים?

עבירות סמים אמנם שכיחות, אך הן עבירות לכל דבר ועניין ויש בחובן גם ענישה בהתאם. במדינת ישראל, עבירות סמים הן עבירות נפוצות מאוד, ולמרבית הפלא, חלקן מבוצע על ידי אנשים נורמטיביים מהשורה, שאינם בעלי עבר פלילי, כאשר מרבית העבירות הן עבירות שימוש בסמים קלים כדוגמת מריחואנה וחשיש, שלמרות שבחלק ממדינות העולם הם מותרים, כאן בישראל הם נחשבים לסם מסוכן.

על פי החוק חל איסור למכור, לתווך, לגדל, להחזיק, להשתמש, לייצר ולהפיק סמים. מדובר בעבירה פלילית לכל דבר ודינה מאסר. רשויות החוק דאגו להפרדה בין סם לצריכה עצמית לבין צרכים מסחריים. החוק מחמיר בהרבה עם החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, עם אספקה, עם סחר בסמים, ייבוא ועוד.

העונש בגין עבירות אלה הוא עד 20 שנות מאסר, כאשר לצריכה עצמית העונש הוא עד שלוש שנות מאסר. עורך דין עבירות סמים, מכיר את כל הנקודות המוכרות וגם הפחות מוכרות, היכולות לסייע לך באם נתפסת. פנו אל עו”ד אלון ארז, מומחה בתחומו לסמים ועורך דין מנוסה בתחום הפלילי ככלל.

מהו תפקידו של עורך דין עבירות סמים?

עורך דין עבירות סמים, הוא איש המקצוע הנכון לטפל בכל נושא עבירות הסמים. עם כל הכבוד לשאר עורכי הדין, עורך דין בעל ניסיון בטיפול בעבירות מסוג זה, יידע להנחות אותך איך לנהוג בכל שלבי החקירה ויגבש עבורך את ההגנה המשפטית המתאימה לך.

עורך דין מומחה אשר ראה לא מעט תיקים פליליים בחייו, יצליח למצוא טיעוני הגנה טובים ופרצות בחוק על מנת ליצור ספק בכל הנוגע לאשמתך בעניין הנדון. הידעתם שבמשפט פלילי מספיק ליצור ספק אצל השופט על מנת לזכותך? לכן עורך דין מתאים ושולט בתחום, יהיה הנכון ביותר עבורך.

למה מומלץ להיעזר בעורך דין סמים לעבירות קלות?

נכון שנהוג לחשוב כי עבירות סמים קלות, הן כלום ושום דבר, אך לא כך הדבר. גם עבירות סמים הנראות לכם לכאורה קלות וזניחות, טומנות בחובן עונשי מאסר ומאסר על תנאי וכן רישומים שונים היכולים העיב על עתידכם. פנו עוד היום אל עו”ד אלון ארז, המומחה בפלילים ובקיא בעבירות סמים.

מהן סוגי עברות הסמים השונות?

עבירות סמים הן עבירות נפוצות מאוד, בעיקר עבירות סמים קלות. לעבירות סמים קשות, יש השלכות מרחיקות לכת על הנאשמים בהם. בקרב הציבור נוהגים לחלק את עבירות הסמים לשני סוגים, סמים קלים וסמים קשים. במרבית המקרים ההשפעה של הסמים הקלים פגה מהר ואין לה תופעות פסיכודליות קשות ומנגד לסמים הקשים יש שיוך עמוק להשפעות פסיכודליות, אשר יכול במקרים מסוימים אף לגרום לנזק לאדם שצורך אותם ואף לסובבים לו.

סמים קשים גורמים לעיתים קרובות להתמכרות קשה מאוד שהופכת גם להרסנית. ההשפעה והרצון להשיג את הסם, גורמים לא פעם לביצוע עבירות אחרות כעבירות רכוש, על מנת להשיג את הסמים. עורך דין עבירות סמים, מכיר היטב את החוקים השייכים לכל אחת מהקבוצות ויוכל לסייע בידכם. עורך דין סמים אלון ארז הוא עורך דין בתחום הפלילי, הבקיא בכל תחום זה.

עורך דין עבירות סמים

מה חשוב לדעת לפני בחירת עורך דין עבירות סמים?

מקצועיותו של עורך הדין פלילי עבירות סמים בצבא או באזרחות, תשפיע רבות על התנהלות התיק שלכם. במיוחד באם הנכם נאשמים בשימוש והחזקת סמים קשים. החזקת כמות גדולה של סם מעבר לחזקות הקבועות בפקודת הסמים המסוכנים בנוגע לכמות אחזקה המוגדרת לשימוש עצמי, תגרום לכך שנטל ההוכחה יחול על החשוד.

אין כמות מינימלית לאחזקת סם, כל כמות היא אסורה אך באם מדובר על החזקת כמות קטנה מהקבוע בחזקות בפקודה, חובת ההוכחה היא על התביעה להוכיח שהאחזקה איננה לשימוש עצמי.

מבחינה חוקית מעוגנים תחת החוק סוגי סמים רבים וכולם יחשבו לסמים מסוכנים. כאשר אדם נתפס עם כמות מקסימלית לצריכה עצמית, יש הבדל בין סמים קלים לקשים.

לדוגמא: החזקת מריחואנה עד למשקל של 15 גרם, נחשבת כצריכה עצמית. לעומת זאת, החזקת סם מסוג הרואין יחשב צריכה עצמית עד 0.3 גרם, כידוע הרואין נחשב לסם קשה מאוד וממכר.

עו”ד פלילי טוב המנוסה בטיפול בתיקי סמים ידע כיצד להקל על ההשלכות הנובעות מהאשמות הלקוח שלו עם חתירה להשגת העונש המינימלי. ניסיון רב שנים הוכיח את עצמו לא פעם בדיונים בנושאי סמים. פנו עוד היום אל עו”ד אלון ארז, העוסק בתחום הפלילי לאורך שנים ובעל ניסיון רב בתחום.

האם מומלץ לשכור עורך דין לעבירות סמים לפני הגשת כתב אישום?

לא תמיד הסמים נתפסים בעיני הציבור כמשהו שהוא אסור, ודבר זה מוביל אנשים לבצע עבירות סמים תוך שהם משערים כי לא מדובר בעבירה חמורה מאחר והיא נחשבת לדבר נפוץ בקרב בני כל הגילאים. המציאות מדברת על עבירה אשר יש בצידה לא רק רישום פלילי, אלא לעיתים גם מאסר בפועל. עבירות סמים הן לא רק צריכת סמים וסחר בסמים אלא גם אחזקתם.

באם הנכם חשודים בעבירת סמים, אל תמתינו לרגע האחרון, פנו בהקדם אל עורך דין פלילי עבירות סמים מומחה, שילווה אתכם מתחילת החקירה ועד לסיום התיק. לא כל תפיסה חייבת להסתיים בתיק פלילי ואם לקחתם את איש המקצוע הנכון, רוב הסיכויים שהוא יצליח להוציא אתכם בצורה המיטבית ביותר עבורכם. עורך הדין אלון ארז הוא עורך דין מומחה בתחומו בכל הנוגע למשפט הפלילי, פנו אליו לייעוץ.

האם ייצוג משפטי של עורך דין סמים יכול להפחית את חומרת העונש?

כל פנייה לעורך דין לעבירות סמים, יכולה לעשות את ההבדל המהותי והחשוב בין מאסר בפועל לבין סיום הפרשיה ללא נזק משפטי. לא מעט אנשים נורמטיביים נתפסים בחשד לעבירות סמים ובמרבית מהמקרים הם מודים באחזקת סם ושימוש עצמי מאחר והם חושבים כי מדובר בעבירה קלה, דבר שהוא טעות מהיסוד.

בהמשך להודאות אלה ניתן להחמיר עונש של חשוד כזה ולהפוך אותה לאספקת סמים שזו עבירה חמורה יותר. יש לזכור כי בעבירות מסוג זה איש מקצוע יעשה את כל ההבדל. הוא יבחן את כל מכלול הראיות, ידע היכן ניתן להקל בסעיפים, ועל מה ניתן יהיה לוותר ואולי אף להגיע להסדר עם הגורמים בפרקליטות.

מהן עבירות הסמים החמורות ביותר?

העבירה של הדחת קטינים לשימוש בסמים מסוכנים נחשבת לעבירה החמורה ביותר ויש לגביה חובת מאסר היכולה להגיע עד ל- 25 שנים בכלא ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין עבירות סמים בנושא זה. בנוגע לשאר העבירות אין מאסר חובה והעונש משתנה בהתאם לחומרת העבירה.

על ייצור סמים ניתן לקבל עונש מאסר של עד 25 שנים ועל החזקה לשימוש עצמי ניתן לקבל עונש מאסר של עד שלוש שנים.

כמובן שאלו עונשי המקסימום וגם אם הורשעתם בעבירת סמים ייצוג משפטי נכון של עו”ד פלילי מוביל בעבירות סמים יוכל להביא להפחתה משמעותית בחומרת העונש.

עורך דין סמים

האם החזקה לצריכה עצמית חוקית?

פקודת הסמים המסוכנים קובעת כי גם החזקת סמים לצריכה עצמית מהווה עבירה פלילית שכאמור העונש עליה יכול להגיע עד לשלוש שנות מאסר.

החוק מגדיר כמויות שונות עבור כל סם הנחשבות החזקה לשימוש עצמי (לדוגמא: מריחואנה גראס וחשיש – 15 גרם; קוקאין והרואין – 0.3 גרם; LSD – 3 יחידות). אומנם החוק אינו מבחין בין החזקה לשימוש עצמי של סמים המוגדרים “קלים” כגון מריחואנה לבין החזקה לשימוש עצמי של סמים המוגדרים “קשים” דוגמת הרואין.

למרות זאת, מערכת המשפט כן מתייחסת להבדלים אלו. על כן, דינו של מי שנתפס עם סמים קלים לא יהיה זהה למי שנתפס עם סמים קשים. בכל מקרה שנתפסתם מומלץ לפנות לעורך דין סמים שיסייע וייעץ לכם.

מה עלול לקרות לאזרחים מן המניין שחשודים בהחזקת סם?

רוב המחזיקים בסמים קלים לצריכה עצמית נחשבים לאזרחים נורמטיביים ובאמצעות ייעוץ וייצוג משפטי של עורך דין עבירות סמים ייתכן שגם אם יקבע בית המשפט כי אכן עברו על האיסור הפלילי הוא יבחר שלא להרשיע אותם או לפחות לא להטיל עליהם עונש מאסר.

חשוב לזכור כי למרות שלעיתים שימוש אישי בסמים קלים נראה כעניין שולי או אולי אפילו מקובל – עדין מדובר בעבירה פלילית לכל דבר ועניין וישנה חשיבות רבה לייצוג משפטי החל משלבי החקירה הראשוניים.

על כן ההמלצה היא שבמידה ונתפסים עם סמים לצריכה עצמית לפנות באופן מיידי לעורך דין סמים כמו אלון ארז – שהוא עורך דין מתחום הפלילים בעבירות סמים, המומחה בעבירות סמים ולא להודות בשום דבר טרם קבלת ייעוץ משפטי

אילו עונשים אנו צפויים לקבל במקרה של אישום חמור?

במידה ואתם מואשמים בעבירות הקשורות לסמים שאינן החזקה לצריכה עצמית העונשים שניתן להטיל עליכם הינם חמורים בהרבה. בנוסף לעונשי המאסר, שכאמור יכולים להגיע עד ל- 25 שנות מאסר, ניתן להטיל עליכם חילוט של רכוש, שלילת רישיון נהיגה ובמקרים מסוימים אף שלילה של הדרכון.

לאור החומרה בה תופסת מערכת המשפט עבירות סמים וחומרת העונשים שניתן להטיל בגין עבירות אלו, ישנה חשיבות רבה לייצוג משפטי מקצועי שיכול להשפיע גם על עצם ההרשעה וגם על חומרת הענישה.

על כן מומלץ במקרים של האשמה בעבירות סמים לפנות לעורך דין עבירות סמים אלון ארז, המומחה בעבירות סמים, אשר יודע לבחון היטב את חומרי החקירה והתנהלות המשטרה במהלכה ומכיר את החוק ופסיקת בתי המשפט לעומק.

למה מומלץ להתייעץ עם עו”ד אלון ארז בנוגע לעבירות סמים?

באם אין לך עבירות קודמות יתכן ותוכל לצאת בהצלחה מחשדות בנוגע לסמים, הכל כמובן תלוי בנסיבות ובסעיף החשד. בכל מקרה שנחשדת בעבירה כזו או אחרת, יש לפנות לעורך דין המומחה בטיפול בפלילים בכלל ובענייני סמים בפרט. צרו קשר עם עורך הדין אלון ארז, פליליסט מוכר ומוערך לשיחת ייעוץ.

עורך דין סמים פלילי אלון ארז, הבקיא בחוק ובפסיקה של עבירות סמים, מייצג במקצועיות הגבוהה ביותר ובמסירות, לקוחות החשודים או נאשמים בעבירות סמים.

לייעוץ צרו קשר או חייגו 050-736-8203

שאלות ותשובות בנושא עורך דין עבירות סמים

ניתן להעמיד לדין בגין עבירות סמים החל מגיל 12, שזהו גיל האחריות בפלילים. העמדה לדין בנוגע לביצוע עבירות סמים איננה שונה מהעמדה לדין בגין ביצוע עבירות פליליות אחרות. יחד עם זאת, רק במקרים מאוד נדירים, אם בכלל, יוחלט על העמדתו לדין של מי שהינו ממש מעל גיל האחריות בפלילים. לתיאום פגישת ייעוץ, צרו קשר.

גם אחזקה לשימוש אישי (עצמי) הינה אסורה בתכלית האיסור נכון למצב המשפט נכון להיום. פקודת הסמים המסוכנים יצרה מספר חזקות, בהתאם לסוגי סמים שונים, שכמות מסוימת של אחזקה תיחשב לאחזקה לשימוש עצמי. למשל לגבי קנאביס נקבע בפקודה, כי אחזקה של עד 15 גרם תיחשב לאחזקה לשימוש עצמי. אך אין זה אומר שהדבר חוקי. המשמעות של כך הינה, כי מי שמחזיק כמות של עד 15 גרם קנאביס, ייחשב למי שמחזיק לשימוש עצמי ובגין כך, עונשו יהיה נמוך יותר בהשוואה למי שמחזיק כמות גבוהה מעל 15 גרם. קראו כאן על ההבדלים בין שימוש עצמי וסחר בסמים.

סירוב לחיפוש סמים עלול להוביל להעמדה לדין, ומשכך חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין בטרם החלטה לסרב. עורך דין פלילי יידע האם החיפוש המבוקש הוא חוקי או לא ובהתאם לנסיבות כל מקרה ומקרה ייעץ ללקוח כיצד לנהוג. באתר תוכלו למצוא מידע נוסף בנושא בין המאמרים השונים, ואף ליצור קשר ולהתייעץ. 

שימוש בסמים לצורך רפואי הינו חוקי כאשר יש אישור של משרד הבריאות. אחרת, גם מי שיוכיח כי השימוש בסמים הקל על מצוקותיו הרפואיות עלול לעמוד לדין במידה ואין בידו אישור כזה. גם בעת החזקת אישור של משרד הבריאות ראוי לקחת בחשבון שהאישור הוא רק לצריכה של בעל האישור. כלומר, אם יוכח, כי בעל האישור סיפק, אפילו ללא תמורה, מהחומר הרפואי, לאחרים, הוא עלול לעמוד לדין בגין כך. לייעוץ התקשרו עכשיו 050-736-8203 או צרו קשר באתר.

אין בתוכן המצוי באתר, כדי לשמש או להיחשב כייעוץ משפטי ו/או המלצה משפטית ו/או חוות דעת משפטית ו/או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו”ד ואין להסתמך על המידע בכל צורה שהיא. יובהר, כי כל פעולה שתעשה על פי המידע המצוי באתר הינה על אחריות הצופה בלבד ולא יהא באילו כדי ליצור יחסי עורך דין לקוח בין הצופה לבין עורך דין אלון ארז, בין במישרין ובין בעיקיפין. 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי: