מהו משפט בדלתיים סגורות

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

דלתות פתוחות ודלתות סגורות

אחד העקרונות החשובים בעולם המשפט ברחבי העולם הדמוקרטי כולו הוא עקרון הפומביות לפיו הצדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות. משום כך, רוב  ההליכים המשפטיים הינם פתוחים לציבור הרחב. גם כשמדובר במשפט פלילי ובעבירות קשות כמו עבירות רצח, הציבור הרחב יכול להגיע לדיונים המשפטיים ולהיווכח בעצמו בצדק נעשה (או לא נעשה). עם זאת, ישנם מקרים שבהם הדיונים המשפטיים מתנהלים בדלתיים סגורות.

מתי הליכי המשפט יתנהלו בדלתיים סגורות?

במצב אשר בו תוכן הדיון נוגע למידע רגיש מבחינה אישית או ציבורית, השופט עשוי להכריז על דיון בדלתיים סגורות. המקרים הללו מפורטים בחוק בתי המשפט והם כוללים מצבים בהם מדובר בענייני ביטחון המדינה, פגיעה אפשרית ביחסי החוץ של מדינה, עבירות קשות מבחינה מוסרית, דיונים בהם מעורבים קטינים או חסרי ישע, דיונים הנוגעים בעבירות מין מתוך מטר להגן על הקורבנות או הנאשמים, מקרים בהם העדים צריכים להישאר אנונימיים ויש להגן עליהם מפני הציבור הרחב וכן מקרים בהם נידונים סודות מסחריים. חשוב גם לציין שמה שנידון בדיונים משפטיים בדלתיים סגורות בדרך כלל מלווה גם בצו איסור פרסום, בניגוד להליכים משפטיים רגילים.

מה המשמעות המשפטית של משפט בדלתיים סגורות?

דיונים בדלתיים סגורות יהיו בדרך כלל מעולם המשפט הפלילי (אם כי לא באופן בלעדי), והם בדרך כלל עוסקים בידוענים או במקרים רגישים במיוחד. מבחינה משפטית אין לכך משמעויות רבות מעבר לצו איסור הפרסום. במקרים מסוימים, בוחרים לפרסם את פסק הדין בדומה להליכים משפטיים אחרים אך בהשמטה מכוונת של שמות ופרטים מסוימים. במקרים אחרים בוחרים להימנע אפילו מכך. מבחינת המשפט עצמו, הוא יתנהל כמו כל משפט אחר עם ייצוג של עורכי דין, עדויות, חקירות וכל מרכיב אחר של המערכת המשפטית הישראלית.

כיצד עורך דין פלילי יכול לסייע לכם במקרה והינכם נשפטים במשפט בדלתיים סגורות?

אם הינכם עומדים בפני משפט בדלתיים סגורות סימן שמדובר באירוע חריג, מורכב ורגיש מאד. במקרים מעין אלו תזדקקו לעורך דין מנוסה, מיומן ומקצועי מאד על מנת לטפל מצד אחד בעניין המשפטי, אך גם לשמור בזהירות יוצאת דופן על פרטי החקירה, התנהלות הדיון ועוד. לכן עליכם לבחור היטב, תוך שיקול דעת ממשי, את עורך הדין שייצג אתכם במשפט.

עו”ד אלון ארז – עורך הדין המתאים ביותר לדיונים בדלתיים סגורות

עו”ד אלון ארז הינו עורך דין פלילי בעל ניסיון של חמש עשרה שנים בדין הפלילי, אשר עוסק בכל התחומים הרלוונטים וביניהם עבירות מין, סמים, אלימות, רכוש וצווארון לבן, אשר ינהל בדיסקרטיות, באחריות ובזהירות הנדרשת את הדיון בדלתיים סגורות ויביא לתוצאות הטובות ביותר האפשריות עבורכם. השירות כולל ייעוץ והדרכה, ליווי, ייצוג, ניהול התיק, הגשת עירעורים, הגנה על זכויות ועוד.

משפט בדלתיים סגורות

מה ניתן לעשות במידה ואתם עומדים לדיון בדלתיים סגורות?

כולנו בני אדם. אנחנו לוקחים סיכונים, עושים טעויות, מנסים דברים שהתבררו כשגיאות, לא תמיד מקפידים על טוהר המידות, מעגלים פינות, מנסים להרוויח, ולפעמים גם מתרסקים ונתפסים בקלקלתנו. בעולם של היום שבו הכל מתועד, כל שיחה מוקלטת, כל מקום מצולם, הכל נמצא ברשתות החברתיות, וקל כל כך לחדור לתוך הפרטיות שלנו ולשלוף משם דברים שהיינו בטוחים שמוגנים ושמורים היטב, דברים דולפים החוצה ומתגלים לאור השמש למרות כל נסיונותנו להסתירם. במקרה ונתפסתם מבצעים עבירה מכל סוג, עורך דין פלילי מיומן ומנוסה יבחן היטב מספר היבטים בהליך המעצר והגשת כתב האישום:

  • האם כל הזכויות נשמרו – תפקידו של עורך הדין הפלילי אינו רק לייצג בבית המשפט, הוא הרבה יותר נרחב מכך. הדבר הראשון שיש לעשות הוא לבדוק את כשרות איסוף הנתונים אודותיכם, דרכי המעצר והזכויות שניתנו לכם מאותו הרגע. כל אלו הינם זכותכם כאזרחים אשר עדיין לא הורשעו בדבר.

 

  • הפללה – במקרים רבים, בעיקר סביב מוקדי כוח ושלטון, קל כל כך להביא להפללה של אדם שמישהו רוצה להזיזו או לסלקו. במקרה ונפלתם קורבן להפללה, עורך הדין הפלילי יעשה כל שאל ידו על מנת להוכיח את חפותכם ולדאוג להרשעת המפליל ולענישתו.

 

  • המניע – מצוקה כלכלית, מצוקה נפשית, דחף רגעי בלתי נשלט, איבוד שליטה, פחד וחרדה, דאגה לאדם אהוב שנקלע למצוקה, כל אלו עלולים לדחוף אדם לבצע מעשים שלא יעשו שלא היה חולם אפילו לעשות בימים כסדרם. לפעמים אנחנו מבצעים פעולות או אומרים דברים שנתחרט עליהם כל החיים, ולא תמיד ענישה מחמירה הינה הפתרון, אלא במקום זאת ניסיון אמיתי ליישב את הדברים ולהביא לתיקון המצב.

 

  • מצב נפשי ופיזי – אדם שיכור, אדם רותח מזעם, תחת השפעת סמים ואלכוהול, תחת תרופות או תחת מצב נפשי רעוע כזה או אחר, עלול לעשות או לומר דברים שלעולם לא היה עושה ואומר אילו היה במצב נפשי וגופני תקין. לכן חשוב מאד לקחת בחשבון באיזה מצב היה האדם בעת שביצע את העבירה.

 

  • אי ידיעה – ישנם מצבים לא מעטים שבהם אדם אינו יודע שהוא מבצע עבירה. כאשר מדובר על תחום אפור ולא מוגדר, כאשר מדובר במצב שאיננו כה ברור ומובן לכל המשתתפים בו. כאשר האדם מבצע העבירה כלל לא ידע שהוא מבצע עבירה, ולו ידע היה נמנע מכך, יש להתייחס לכך אחרת מאשר אדם אשר ביצע את העבירה ביודעין ומתוך בחירה.

 

  • ראיות ברורות – האם בידי מערכת המשפט והחוק יש ראיות ברורות או נסיבתיות? האם זה מצב של מילה כנגד מילה? ראיות לא מוצקות ולא מבוססות? מה למעשה הגורם שבעטיו הואשמתם בביצוע העבירה והאם הוא אמין? כל השאלות הללו מוכרחות להישאל במהלך המשפט על מנת לברר אם לא נעשה לכם עוול נורא.

 

למה חשוב כל כך לפנות לעורך דין פלילי מהר ככל הניתן?

עבודתו של עורך הדין הפלילי מתחילה מיד עם קבלת שיחת הטלפון הראשונה ממכם. ככל שתקדימו לפנות לעורך הדין כך הוא יוכל לעזור לכם יותר. אם תיצרו איתו קשר לאחר שכבר מסרתם מידע מפליל אודות עצמכם ( גם אם לא בכוונה אלא מתוך סערת רגשות ) או שאולי סיבכתם את עצמכם יותר ממה שהייתם צריכים, יהיה לו קשה יותר לעשות את עבודתו.

לסיכום

עבודתו של עורך דין פלילי הינה תמיד להוציא את הצדק לאור, להביא לזיכוי או לכל הפחות לצמצום הענישה של אדם מן השורה שעשה שגגה חמורה. באמצעות עורך דין פלילי מנוסה ומיומן תוכלו לקבל ייצוג הולם, ייעוץ וליווי לכל אורך המשפט, דיסקרטיות מלאה בנוגע לכל פרט קטן ובטחון מלא כי אתם נמצאים בידיים טובות. במידה ואתם עומדים בפני משפט פלילי, משפט המערב קטינים או כל סוג אחר של משפט רגיש אחר – אתם חייבים לוודא שאתם מיוצגים בצורה הטובה ביותר. עורך דין פלילי מהשורה הראשונה הוא הכרחי במצבים אלה, שכן הסיכון במשפטים פליליים, על אחת כמה וכמה אלה המתנהלים בדלתיים סגורות, הוא עצום. עו”ד פלילי טוב יכול להיות ההבדל בין הרשעה שגויה והורסת חיים, לבין משפט רגיש המתנהל בצורה נכונה ומסתיים ללא פגע.

בכל שאלה בנושא ניתן לפנות לעו”ד אלון ארז

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה
אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »