קניית סמים באינטרנט

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

קיומו של האינטרנט בחיינו הפך את נושא הצרכנות לזמין יותר עבור ציבור הגולשים. המון מוצרים הפכו לנגישים יותר, כל שכן גם מוצרים אשר צריכתם אינה נחשבת לחוקית, כמו למשל קניית סמים באינטרנט.

פקודת הסמים המסוכנים

כל חומר שנמצא תחת פקודת הסמים המסוכנים, ולא קיבל אישור או היתר חוקי לשימוש, נחשב לסם מסוכן, שצריכתו, החזקתו, גידולו או סחר בו היא לא חוקית. זאת ועוד, חשוב לזכור שגם קנייה באינטרנט לצרכים אישיים חושפת אתכם להעמדה לדין במקרה של תפיסה על ידי רשויות המכס והמשטרה בבדיקות השגרתיות שהן עורכות.

אדרבה, נטיית הרשויות היום, היא לבדוק יותר את נושא קניית סמים באינטרנט, דווקא משום קלות הרכישה.

העידן האינטרנטי כיום

כיום יש לא מעט אתרים ידועים ונגישים לצרכני הסמים למיניהם, והם נותרים בעינם, גם לאחר שהרשויות פועלות נגדם. הסיבה לפופולריות של אותם אתרים היא שדרכם הייבוא קל יותר (בגלל הגידול הכללי במסחר האלקטרוני וכן עקב הרחבת אפשרויות הייבוא האישי מחו”ל).

יחד עם זאת, למרות השימוש במה שנראה כמו אתרי אינטרנט לגיטימיים, מדובר עדיין בעבירה על החוק. פקודת הסמים לא השתנתה וקלות קניית סמים באינטרנט אינה מפחיתה מחומרת העבירה או מהעונש הצפוי שעדיין חמור כמקובל בחוק.

פקודת הסמים ואתם

פקודת הסמים כוללת בתוכה גם את הסמים שמקובל להחשיב כסמים “קלים”, כולל מריחואנה וחשיש, ולכן קנייה שלהם ו/או שימוש בהם נחשבים לעבירה פלילית בדיוק כמו השימוש בסמים קשים יותר, כמו קוקאין או הרואין. יש לציין כי הזמנת סמים דרך האינטרנט נחשבת באופן אוטומטי ליבוא, כלומר לסחר בסמים. כל סחר בסמים, בכל סם שהוא, צפוי לכתב אישום.

קניית סמים באינטרנט

קניית סמים באינטרנט – חשוב להכיר

למרות הנזילות, קניית סמים באינטרנט אינה מקלה על הנסיבות במקרה של מעצר, משום שלעיתים הכמויות שיכולות להגיע דרך ייבוא גדולות יותר, מה שמשפיע באופן ישיר על חומרת האכיפה.

כך באותה הקלות שקניתם את הסם, אתם עלולים למצוא את עצמכם מרצים עונש מאסר בכלא שיכול להגיע עד לכדי עשרים שנה, שלא לדבר על השלכות הרישום הפלילי, קשיי השיקום והקושי בלמצוא פרנסה.

במידה ונתפסתם רוכשים סמים דרך הרשת, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין סמים מיד כאשר אתם נתפסים, ולא להקל בכך ראש. כל פעולה שתבצעו יכולה להשפיע באופן ניכר על המשכו של ההליך שננקט כנגדכם מהבחינה המשפטית.

רכישה אישית

גם אם אתם טוענים כי הרכישה נעשתה לצורך שימוש עצמי, למרות הכמות הגדולה שהוזמנה, חשוב שתעזרו בשירותיו של עורך דין מקצועי היות ורק אדם בעל ניסיון בתחום המשפט יוכל להוכיח זאת, תוך שהוא משתמש בתקדימים משפטיים ומוכיח שאכן מדובר בצריכה אישית בלבד ולא לצורך מסחר.

גם במקרים של הזמנת זרעי מריחואנה דרך האינטרנט למשל, הגם שלכאורה הם אינם מוגדרים כסם, מבחינת החוק טמון בהם פוטנציאל לגידול סמים בכמות מסחרית כשם שנעשה בחממות ומעבדות. כל העבירות האלה נתקלות ביחס מחמיר של הרשויות ויש לדעת כיצד להתנהל מולן במיומנות מקצועית ובהתאם להגדרות החוק.

תרומתם של עורכי דין לתיק שלכם

קניית סמים באינטרנט אינה משתמעת לשתי פנים והיא נושאת בחובה את הסכנה שלא יאמינו לכם, שכאזרחים רציתם בסך הכול לנצל את קלות המסחר באינטרנט כדי לרכוש סמים לשימוש אישי בלבד. עורכי דין יוכלו להציג את התמונה המלאה ולהוכיח שאתם אזרחים נורמטיביים ללא עבר פלילי.

עורך דין פלילי אלון ארז, בעל ניסיון בייצוג נאשמים בעבירות סמים על סוגיהן, יודע להשתמש נכון בקריטריונים כמו עבר נקי, כמות הסם, סוג הסם, הבעת חרטה וניסיונות להיגמל ולהשתקם כדי לחלץ אתכם מענישה חמורה ולכן חשוב כי תפנו אליו בהקדם האפשרי.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »