אילו סוגי פטור מצבא קיימים?

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין צבאי אלון ארז

מקובל להתייחס אל צה”ל כאל “צבא העם” אשר בו משרתים כל בני הנוער בישראל, אך כולנו יודעים שהמציאות היא לא ממש ככה. הרבה מאוד נערים המגיעים לגיל גיוס מקבלים פטור משירות צבאי בגלל סיבות כאלה ואחרות. למעשה, הנתונים מראים כי רק חצי מבני הנוער בגיל גיוס משרתים בסופו של דבר בצבא ההגנה לישראל. קבלת פטור מהצבא מתאפשרת במספר מקרים: בעיות בריאותיות, פטור על רקע דתי, פטור מטעמי מצפון ועוד. כמובן, כדי לקבל את הפטור יש לגבות את הטענות במסמכים מתאימים, ורק אז אפשר לקבל את הפטור.

מי זכאי לפטור משירות צבאי על רקע רפואי?

בגדול, מועמדים שנקבע להם פרופיל 21 מקבלים פטור משירות צבאי מסיבות רפואיות/בריאותיות. עם זאת, נער עם פרופיל 21 יכול להגיש בקשה להתנדב, ואם הבקשה מאושרת – הפרופיל שלו יעלה ל-25. מקובל לחשוב כי פטור מצבא עם פרופיל 21 הוא בעיקר עבור אנשים עם מצוקות נפשיות. למעשה, ישנן עוד הרבה מחלות ובעיות רפואיות אשר מאפשרות לקבל פטור משירות צבאי: בעיות לב, אלרגיה חמורה כמו צליאק, מחלות כרוניות כמו סכרת או קרוהן, בעיות אורתופדיות שונות, וגם חרדות ודיכאונות. ישנם מקרים בהם הסיפור הוא ברור – הנער במצב רפואי לא פשוט, ואין כל אפשרות לגייס אותו. אולם, במקרים מסוימים הצבא לא מקבל את העמדה המופיעה במסמכים שהוגשו, ואז יש צורך לפנות אל עורך דין צבאי בכדי שיסייע בקבלת הפטור. 

כיצד עורך דין צבאי יכול לסייע בקבלת פטור מהצבא?

עורך דין צבאי מכיר היטב כיצד המערכת עובדת, והוא יוכל לסייע לכם להבין מה הסיבה שהצבא מתעקש שלא לוותר לנער על השירות הצבאי ומה ניתן לעשות. כדאי לפנות אל עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום כמו עורך דין אלון ארז, אשר לו ניסיון רב בטיפול במקרים מן הסוג הזה. עורך דין אלון ארז הוא בוגר תואר ראשון ותואר שני במשפטים והוא מתעסק כבר לא מעט שנים בייצוג של מלש”בים הנמצאים לפני גיוס ורוצים לקבל פטור מסיבות כאלה ואחרות – לא רק סיבות רפואיות.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הצבאי שלנו