האם כל עורך דין יכול לייצג אותי בבית דין צבאי?

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין צבאי אלון ארז

עורך דין צבאי, הוא עורך דין המומחה בכל העבירות הנעשות בתחום שירותך הצבאי, בין אם מדובר באיש קבע או חייל בסדיר. על מנת להבין את חשיבותו של עורך דין זה ותחום המומחיות, יש להבין כי לצבא קיימת מערכת שפיטה שונה ונפרדת ממערכת השפיטה הרגילה. יש בית דין צבאי במקום בית משפט, פרקליטות צבאית במקום פרקליטות רגילה, והדבר הכי חשוב הוא כי מי שיכול לייצג בה, זהו רק עורך דין שהוסמך לשמש כעורך דין צבאי. בישראל יש מערכות משפט פליליות ואזרחיות, ומערכת השפיטה הצבאית מטפלת בשניהם, ההפרדה היא מתחילת הטיפול בחשוד שהוא איש צבא. מרגע הגשת התלונה, הטיפול עובר לצבא והחקירה הפלילית מתבצעת על ידי המשטרה הצבאית במרבית מהמקרים, וכן גם כל שאר ההליכים, מבוצעים על ידי גורמים צבאיים, לכן קיימת חשיבות גדולה מאוד בכך שעורך דין צבאי מייצג את החשוד. בכל הסתבכות, פנו אל עו”ד צבאי אלון ארז, המומחה בכל תחומי הפלילים.

האם כל עורך דין יכול לייצג אותי בבית דין צבאי?

יחודו של עורך דין צבאי

יש הבדל עצום בין השיפוט בבית משפט רגיל לבין בית דין צבאי. לדוגמא יש עבירות אשר קיימות רק בחוק השיפוט הצבאי, והן לא חלות על אזרחים. כמו כן קיימות הגנות שונות בחוק השיפוט הצבאי, הגנות אלו לא חלות על אזרח. עורך דין פלילי, מכיר היטב את כל מה שמתקיים בערכאות אלו, ועל כן כבר בייעוץ הראשוני ללקוח שלו, הוא ידע היטב כיצד להכווין אותו עם ביצוע המעצר או החקירה. הבדל נוסף בין הערכאות השונות קיים גם במסגרת בהליכים השונים המתבצעים לאחר שבית המשפט נותן גזר דין. בית דין צבאי הוא בעל סמכות לשפוט חיילים על מגון עבירות גדול, והדבר מצריך ידע, מומחיות ומקצועיות מצדו של עורך הדין.

עורך דין רגיל לא יצליח לסייע

עורך דין רגיל שאינו עורך דין צבאי, לא יוכל לסייע לאדם שענייניו מתנהלים בבית הדין הצבאי, לכן כבר משלב החקירה מומלץ ואף רצוי כי מי שיטפל בעניין יהיה עורך דין צבאי, הבקיא בכל הנהלים והחוקים הצבאיים. עורך דין אלון ארז הוא עורך דין צבאי המטפל במגוון רב של נושאים ביניהם גם עניינים פלילים. פנו אליו עוד היום לייעוץ.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הצבאי שלנו