באיזה שלב כדאי לשכור עורך דין פלילי?

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

התמודדות עם אישומים פליליים יכולה יכולה להיות סיוט. אם אדם מואשם בעבירה קלה או בפשע חמור, חשוב שיבין מתי לפנות לסיוע של עורך דין פלילי. עו”ד פלילי מיומן יכול לספק הכוונה משפטית, להגן על זכויות הנאשם ולעזור לנווט במערכת המשפט הפלילי המורכב. בואו נבדוק מהי החשיבות של שכירת עורך דין פלילי ובאיזה שלב כדאי לשקול לפנות אליו.

עבירות קלות

גם בעבירות פליליות קלות, רצוי להתייעץ עם עורך דין פלילי. דוגמאות לעבירות קלות כוללות עבירות כגון גניבה קטנה, הפרת סדר או החזקת סמים כמות קטנה של סמים קלים. עבירות אלו עשויות שלא לגרור עונשים חמורים, אך יכולות להיות בעלות השלכות עתידיות. עורך דין פלילי יכול לעזור לנאשם להבין את ההאשמות נגדו, להסביר לו את זכויותיו ולהדריך אותו בתהליך המשפטי. עורכי דין פליליים יוכלו לנהל משא ומתן עם התביעה להפחתת האשמות או עונשים ולפעול למען התוצאה הטובה ביותר עבורו.

פשעים חמורים

 כאשר עומדים בפני אישומים פליליים חמורים, כגון תקיפה, שוד או סחר בסמים, יש חשיבות מכרעת לשכור עורך דין פלילי בהקדם האפשרי. פשעים חמורים נושאים לעתים קרובות עונשים חמורים, כולל עונשי מאסר ממושכים וקנסות גבוהים. עורך דין פלילי המתמחה בתחום המשפט הספציפי הרלוונטי לתיק יהיה בעל הידע והניסיון הדרושים לבניית אסטרטגיית הגנה חזקה. הם יחקרו ביסודיות את הראיות, יראיינו עדים, יערערו על תיק התביעה ויטענו בשמכם כדי להגן על זכויותיכם ולהבטיח את התוצאה הטובה ביותר.

חקירות פליליות

 חשוב לפנות לייצוג משפטי אם נודע לך שאתה נמצא בחקירה בגין עבירה פלילית. התייעצות עם עורך דין פלילי בשלב מוקדם של החקירה תאפשר לו ללוות את הנחקר בתהליך ולהגן על זכויותיו כבר מההתחלה. עו”ד פליליים ייעצו כיצד לקיים אינטראקציה עם גורמי אכיפת החוק, יבטיחו שההצהרות הנחקר אינן מפלילות  ויפעל כדי למנוע הגשת כתבי אישום או למזער את השפעתם.

תביעה פלילית

 לאחר שהוגשו כתבי אישום פליליים, חובה לשכור עורך דין פלילי באופן מיידי. מטרת התביעה היא להבטיח הרשעה, ויהיה לה צוות של אנשי מקצוע משפטיים שיבנו את התיק שלהם כנגד הנאשם. עם עו”ד פלילי תהיה לך הגנה מקבילה שוות ערך. עורך הדין שלך ינתח את הראיות, יזהה חולשות בתיק של התביעה, יערער על כל הליכים בלתי חוקיים ויפתח אסטרטגיית הגנה חזקה המותאמת לנסיבות הספציפיות.

הליכים משפטיים מורכבים

 מערכת המשפט הפלילי יכולה להיות מורכבת, עם הליכים משפטיים ומועדים שונים שיש לעמוד בהם. שכירת עו”ד פלילי מבטיחה הדרכה של  בעל ידע בכל שלב בתהליך. הם יטפלו בניירת משפטית, יעזרו לכם להבין את ההליכים בבית המשפט, ויספקו לכם ייעוץ מומחה לקבלת החלטות מושכלות בנוגע למקרה שלכם.

בשורה התחתונה, רצוי לפנות לעו”ד פלילי כמה שיותר מוקדם כדי למנוע טעויות שעשויות להיעשות בשלבים מוקדמים כתוצאה מחוסר ידע וניסיון. עורך דין בעל ניסיון ימזער נזקים באופן מיידי ויתנהל באופן מעולה במערכת הסבוכה אליה נקלע החשוד או הנאשם.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »
הפקעת עבודות שירות

חוק העונשין שונה לאחרונה במידה משמעותית ובמסגרתו מוענקת סמכות לנציב שירות בתי הסוהר או לקצין שהוסמך על ידו לשם כך, להפסיק עבודות שירות לאדם אשר

קרא עוד »