עבירות מין באינטרנט

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

עבירות מין מסוגים שונים ניתן לבצע כיום גם במרחב האינטרנטי ואף ללא מפגש בין הצדדים בעולם הפיזי. היות ובתי המשפט רואים עבירות מין באינטרנט אלו בחומרה רבה רצוי לפנות לשירותו של עורך דין עבירות מין בתחום הפלילי בעל ניסיון בייצוג חשודים ונאשמים בביצוע עבירות מסוג אלו.

עבירות מין באינטרנט – חופש הפעולה

כיום, כאשר הרשתות החברתיות והאינטרנט הפכו להיות זמינים לכל אחד, שלא לומר שהגישה אליהם קלה במיוחד, התופעה של ביצוע עבירות מין דרך המחשב הפכה לנפוצה ובשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר מעצרים והגשת כתבי אישום נגד עברייני מין ברשת.

מערך הסייבר

יתרה מכך, במשטרת ישראל הוקם מערך סייבר שתפקידו להילחם בתופעה ולמגר אותה, על ידי התחזותם של שוטרים לקטינים בני 13 בחדרי הצ’אטים השונים. חשוב לציין שעבירות מין ברשת הנן עבירות פליליות, שאינן פחות חמורות מעבירות מין בעולם האמיתי ולכן בתי המשפט מחמירים עם עבירות מין באינטרנט אשר בוצעו באמצעות המחשב.

עבירות מין דרך המחשב מופנות לרוב כלפי קטינים

חלק נכבד מעבירות המין באינטרנט מופנות כלפי קטינים בגילאים שונים המוצאים את עצמם כקורבנות של מבוגרים היוצרים עמם קשר דרך אתרים שונים ולא פעם מתחזים לבני גילם כדי לגרום לתחושת אמון ולשיתוף פעולה מצד הקטין.

חשיפה לתכנים מיניים

במסגרת העבירות המבוגרים חושפים את הקטינים לתכנים בעלי הקשר מיני מובהק ופוגעני ולא פעם אותן עבירות גם כוללות את שידול הקטין לחשוף את איבריו הפרטיים, תוך שמבצע בעצמו מעשים מיניים.

פעמים רבות ההטרדה מלווה גם בסחיטה באיומים אשר מתאפשרת הודות לאנונימיות המתקיימת ברשת כך העבריין מרגיש “חופשי” לבצע את העבירה ללא החשש כי ייתפס. כמו כן לא פעם העבירה גולשת מהעולם הווירטואלי אל העולם האמיתי כאשר עברייני המין מנסים לשכנע את הקטינים להיפגש.

עבירות מין באינטרנט

מה החוק אומר בנושא?

חוק העונשין קובע כי מעשים מיניים מסוימים יחשבו לפליליים כאשר גילו של קורבן העבירה אינו עולה על גיל 14, גם כאשר הקורבן הסכים לביצוע האקט המיני.

כמו כן  סעיף 350 של חוק העונשין מגדיר כי “לעניין עבירה לפי סימן זה, אחת היא אם העושה עשה את המעשה או גרם שהמעשה ייעשה בו או באדם אחר” כמשתמע מכך, בכוחם של בתי המשפט להרשיע בעבירת מין גם אם שני הצדדים לא נפגשו בעולם הפיזי כי אם רק בעולם הווירטואלי.

כך למשל אם בעת ביצוע עבירת מין בעולם הפיזי על הנאשם לבצע את העבירה בעצמו, כאן החוק מתייחס למקרים בהם הנאשם גורם לאחר לבצע בעצמו מעשה מיני לצורך סיפוק וגירוי עצמי. כאשר מדובר בקטין מתחת לגיל 14, גם אם הסכים לכך, הרי שמדובר בעבירה פלילית.

מה עליך לעשות במקרה וזומנת לחקירה בגין עבירות מין באינטרנט?

אינוס, הטרדה מינית או שידול לביצוע מעשים מיניים אלו הן פעולות שיכולות להיחשב כעבירה פלילית ואין די בעובדה שבוצעו דרך האינטרנט, כדי להוות נסיבה מקלה.

בתי המשפט והמשטרה נוהגים לראות עבירות אלו בחומרה ולכן כדי להתמודד עם כאלו מקרים נדרש מכם לפנות לעורך דין ולו ידע משפטי מעמיק בתחום והוא מתמחה בייצוג נאשמים וחשודים בכאלו עבירות.

עורך דין פלילי יוכל לסייע לכם להתכונן לחקירה, לבחון את הראיות ומידת קבילותן ולהוביל להבדל משמעותי בתוצאות המקרה האישי שלכם.

עורך דין מקצועי יכול לסייע לכם במקרה ואתם נחשדים בביצוע עבירות מין באינטרנט ואף להוביל לביטולם של כתבי אישום. היות ומדובר בנושא סבוך ומורכב אשר דורש צווי חיפוש במחשבים, חקירות מרובות וכיוצא בכך מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם כדי שילווה אתכם לכל אורכו של התהליך.

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »