עורך דין עבירות אלימות במשפחה

עורך דין פלילי אלון ארז
עורך דין פלילי אלון ארז
עו"ד פלילי אלון ארז

עורך דין עבירות אלימות במשפחה פועל באחד מענפי המשפט המורכבים ביותר, המקפל בתוכו ירידה לעומקם של סכסוכים, אמוציות, מאבקים, יחסי אמון, קשרי תלות, תקיפות אלימות ופעילות מול שלל גורמים לרבות פקידי סעד, עובדים סוציאליים, יועצי מסגרות החינוך ועוד. 

אלימות במשפחה מתבטאת כנגד אחד או יותר מבני המשפחה, נחשבת במדינת ישראל עבירה חמורה המטופלת על ידי התביעה המשטרתית והפרקליטות. לרוב, החשד לעבירה זו מתעורר בעקבות תלונה של שכנים או מישהו ממעגל חיצוני שנחשף לבני המשפחה, לעתים גם במסגרת הרפואית שמחויבת לדווח על פגיעות שיש עמן חשד לאלימות מצד בן משפחה. במקרים מצסוג זה מומלץ לפנות לסיוע של עורך דין פלילי שילווה אתכם בתהליך.

אלימות במשפחה: מהותה של תקיפה

מכיוון שאלימות בכל מקום שבו תתבטא מהווה פעולה פיזית פוגענית, חשוב לדעת מה קובע חוק העונשין לגביה: 

  • תקיפה הינה הכאה, נגיעה, דחיפה או הפעלת כוח בכל דרך שהיא על אדם אחר (חשמל, חום, אור, ריח וכל חומר שגורם לאי נוחות או נזק), במישרין או בעקיפין, ללא מתן הסכמה או בדרך הסכמה שהושגה בתרמית. 
  • אדם שהואשם ב”תקיפה סתם” – כלומר כזו שלא גרמה לחבלה לקורבן, צפוי לשנתיים מאסר בפועל.
  • אדם שהואשם בתקיפה שגרמה לחבלה ממשית (כל פציעה הדורשת טיפול רפואי) צפוי לשלוש שנות מאסר.
  • אדם שהואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות, לרבות נוכחות של שני אנשים או יותר שחברו לתקיפה זו יחד, צפוי לעונש כפול (למשל 4 שנות מאסר על תקיפה סתם או 6 שנות מאסר בגרימת חבלה). 

כמו כן, ביטוי נוסף לתקיפה בנסיבות מחמירות הוא גילוי אלימות כלפי בן משפחה: הורים, בני זוג, אחים וילדים. במקרה של תקיפת קטין חסר ישע, העונש עשוי להגיע גם לכדי 7 שנות מאסר. על מנת להתמודד עם צפי הענישה החמור ולסייע כבר משלב החקירה ולאורך התהליך הפלילי, חשוב להתייעץ עם עורך דין עבירות אלימות במשפחה ולקבל ממנו ליווי משפטי מלא. 

כיצד צפוי עורך דין עבירות אלימות במשפחה לסייע לי?

מכיוון שהפרקליטות משמשת כתובעת בהליך הפלילי בהתאם למחוז הרלוונטי שבו מתגוררת המשפחה, עורך הדין מהווה את סנגורו של החשוד במעשה, אם כי ישנם עורכי דין שמייצגים ומלווים גם את קורבנות האלימות במימוש זכויותיהם בדין הפלילי והאזרחי. 

אם אתם מתגוררים במרכז הארץ ונעצרתם, נחקרתם או עומדים לדין בגין אלימות במשפחה – עורך דין פלילי בתל אביב המנוסה בטיפול בתיקים אלה, יוכל לסייע לכם להשתמש בזכויותיכם במעמד החקירה ובמעצר, תוך מתן ייצוג של עורך דין עבירות אלימות במשפחה רלוונטי:

מעצר ושחרור ממעצר

חשוב להדגיש כי עבירות אלימות במשפחה מכילות עילת מעצר סטטוטורית ולכן אדם הנאשם בהן לא תמיד ישוחרר למעצר בית, בייחוד אם מצבו של הקורבן חמור מאוד. עורך דין עבירות אלימות במשפחה יוכל להשפיע על החלטת השופט לשחרר את התוקף למעצר בית בתנאים מגבילים, כמובן בכפוף לאיסור על יצירת כל קשר עם קורבן התקיפה, שני מפקחים לכל הפחות, חתימת ערבות והפקדה כספית כבטוחה למקרה של הפרת תנאי השחרור. 

ביטול תלונה במשטרה

אם קורבן אלימות הגיש תלונה על קרוב משפחתו שתקף אותו ולאחר מכן חזר בו, לא בהכרח שהמשטרה תסגור את התיק. ההחלטה לסגור תלונה שהוגשה בשל חוסר עניין לציבור תתקבל באחד משני מצבים:

  • קצין בדרגת פקד ומעלה קיבל בעצמו החלטה להפסיק את החקירה, בכפוף לאישור מקצין אגף חקירות מרחבי מכהן.  
  • הקצין המחליט והמאשר הפנו את התוקף והמתלונן בהסכמתם למרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה, לפני שקיבלו החלטה בנוגע לחקירה.

 

עורך דין עבירות אלימות במשפחה

 

עמידה על שמו הטוב של אדם

המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט נוקטים בגישה של “אפס סובלנות” כלפי כל גילוי אלימות פיזית, רגשית, מינית וכלכלית. כפועל יוצא של גישה זו המספקת לציבור הגנה וביטחון, מתרחשים אינספור מעצרים מיותרים, אירועים של ניצול החוק כדי לנקום בבני משפחה מסוימים, גיבוש עלילות והאשמות שווא ועוד.

במצבים אלו, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין אלימות במשפחה מהר ככל האפשר ולמנוע חשיפה לאישומים ברי השלכות איומות והרסניות לכל תחומי החיים מכאן והלאה. 

ייצוג לחשודים, נאשמים ונפגעים

תפקידו של עורך דין עבירות אלימות במשפחה הוא להבטיח כי זכויותיו של המיוצג, בין אם חשוד ובין אם קורבן העבירה, ימומשו ויכובדו במלואם. ניסיון משפטי שכולל ייצוג משני צידי המתרס מאפשר לעורך הדין לראות את ההליך מכל הזוויות ולשקול בצורה טובה ונכונה יותר את אפשרויותיו של הלקוח.

מתי לפנות אל עורך דין עבירות אלימות במשפחה? 

מרגע שאדם החשוד בתקיפה מעוכב לחקירה, המשטרה מתחילה לנסות להביא להפללתו. על כן, חשוב לקבל ייעוץ מעורך דין כבר בשלב זה. זכרו כי אתם זכאים לברר את טיב החשד כלפיכם ולבקש שיפרטו בפניכם אירועים ועובדות, לשמור על זכות השתיקה וכמובן להתייעצות עם עורך דין לפי בחירתכם. 

עורך דין פלילי במרכז אלון ארז, נמנה עם המייצגים המובילים בדין הפלילי בישראל. להתייעצות כבר עכשיו, פנו למשרדנו ונסייע לכם במקצועיות מלאה ונטולת פשרות. 

עורך דין עבירות אלימות במשפחה – שאלות נפוצות

מהי אלימות במשפחה?

מדובר על כל אלימות פיזית או מינית או איומים שמתקיימים בתוך התא המשפחתי ובין בני משפחה שונים.

מה העונש על עבירות אלימות במשפחה?

העונש תלוי בסוג וחומרת העבירה ונע בין 4-6 שנות מאסר. במקרים של תקיפת חסר ישע (קטין, קשיש וכו’), העונש עשוי להגיע גם ל-7 שנות מאסר בפועל. 

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו בקליק
Picture of עורך דין אלון ארז
עורך דין אלון ארז

בוגר תואר ראשון ושני במשפטים מטעם הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל אביב . מאז שנת 2009, עו”ד ארז חבר בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל ובנוסף מחזיק באישור מטעם בית המשפט העליון לשמש כסנגור צבאי.

את ניסיונו העשיר והידע המשפטי הרחב רכש עורך דין ארז במסגרת ייצוגם המוצלח של מאות לקוחות מרוצים בבתי המשפט השונים.

להמשך קריאה

עוד מהבלוג הפלילי שלנו

אולמרט בעליון

בתחילת השבוע החליט נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי מורשעי “פרשת הולילנד” ובהם ראש הממשלה לשעבר, מר אהוד אולמרט, לא יתחילו את ריצוי

קרא עוד »
הפקעת עבודות שירות

חוק העונשין שונה לאחרונה במידה משמעותית ובמסגרתו מוענקת סמכות לנציב שירות בתי הסוהר או לקצין שהוסמך על ידו לשם כך, להפסיק עבודות שירות לאדם אשר

קרא עוד »